استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 834177
شنبه - 30 شهریور 1398 - 16:22
آیت الله علوی گرگانی در دیدار با هئیت امنای هیئت دخیل العباس قم:

برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی(ع) باید مورد توجه قرار گیرد

مسئول کاروان اسرای کربلا به همراه هئیت امنای هیئت دخیل العباس جهت تشریح دسته عزاداری نمایش نمادین کاروان اسرای کربلا خدمت حضرت آیت الله علوی گرگانی حضور یافتند.

برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی(ع) باید مورد توجه قرار گیرد

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، حضرت آیت الله علوی بروجردی مرجع تقلید جهان شیعه بابیان اینکه در ایام اربعین میلیون‌ها نفر با پای پیاده در این مراسم شرکت می‌کنند افزود لازم است هرسال این حضور مردمی باعظمت تر و گسترده‌تر انجام شود.

ایشان تاکید داشت:از الزامات برگزاری این کاروان عظیم این است که قبل از حرکت این کاروان پیام کربلا و جریاناتی از اسرای کربلا را توسط خطیب و واعظ توانایی به مردم یادآوری کرد.

همچنین فتحی رییس هیئت امنای هیئت دخیل العباس قم در ملاقات با آن مرجع عالیقدر عنوان داشت:هرساله حرکت این کاروان از محله تولید دارو خیابان امام شهر مقدس قم آغاز می‌شود و پس از طی مسافتی حدود ۴ ساعته به حرم مطهر حضرت معصومه خواهد رسید و در آنجا نیز با هنرمندی هنرمندانی از قم وچند شهر دیگر، مراسم تعزیه خوانی در کنار حرم کریمه اهل بیت(ع) به اجرا در می آید.

فتحی افزود: کاروان نمادین اسرای کربلا به همت هیئت دخیل العباس قم هر ساله در مراسم هفتم حضرت سیدالشهدا بعد از نماز عصر حرکت می کند و تعداد کثیری از مردم ولایتی و عزادار در این کاروان شرف حضور دارند.

احمد فتحی در ادامه ارائه گزارش محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: هیئت دخیل العباس(ع) قم طبق سنوات در ایام اربعین حسینی نیز در مسیر نجف به کربلا موکب خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) را برپا می‌کند.

فتحی در پایان ملاقات اظهار داشت:مراسمات فرهنگی مذهبی در ایام سال توسط این هئیت برگزار می شود.