استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 819506
چهارشنبه - 13 شهریور 1398 - 14:13

برگزاری اولین دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه سمنان

نخستین دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه سمنان از اول شهریور در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

برگزاری اولین دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه سمنان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نخستین دوره آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی در دانشگاه سمنان از اول شهریور در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

دبیر کمیته جذب دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: در این دوره حدود سه تا چهار ماهه بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سمنان از کشورهای عراق و نیجریه شرکت دارند.

علی اکبر نورسیده با بیان اینکه گذراندن این دوره شرط ورود به دوره آکادمیک و تحصیل در دانشگاه سمنان است افزود: دانشجویان خارجی در این کلاس ها با دستور زبان فارسی و مکالمه آشنا می شوند.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره ها در سه مرحله انجام می شود و در مرحله اول پس از پایان دوره آزمون برگزار و در صورت قبولی می توانند تحصیل را آغاز نمایند.

دبیر کمیته جذب دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان گفت: در دوره بعدی اگر دانشجویی نمره لازم را کسب، اما هنوز مشکلی داشت با برگزاری دوره های غیر رسمی زبان فارسی وی تقویت خواهد شد.

نورسیده اظهار داشت: با طی این مراحل اگر باز هم مشکلی وجود داشت دانشجویان فارغ التحصیل و مسلط رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه به عنوان مترجم همراه دانشجویان خارجی در کلاس درس و خوابگاه ها به این دانشجویان تا آموزش کامل زبان فارسی کمک خواهند نمود تا ضمن برطرف شدن مشکلات علمی و زبانی دانشجویان غیر ایرانی برای فارغ التحصیلان این رشته ها نیز کار آفرینی انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی کشور هستند؛ افزود: اشاعه فرهنگ زبان فارسی و نیز تسهیل در تحصیل دانشجویان خارجی از اهداف دانشگاه سمنان با توجه به نزدیکی به پایتخت است.

دبیر کمیته جذب دانشجویان خارجی دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه تاکنون در استان سمنان مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فعال نبوده و دانشجویان خارجی متقاضی می بایست برای گذراندن این دوره به دانشگاه های دیگر استانها می رفتند که بعضا در همانجا نیز مشغول به تحصیل می شدند گفت: دانشگاه سمنان به دنبال دریافت مجوز رسمی مرکزآموزش بین المللی زبان فارسی است تا تمام دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل، حتی خارج از استان، در دانشگاه سمنان زبان فارسی را آموزش ببینند.

به گفته وی، این دوره از سال آینده به مدت چهار ماه و از ماه مرداد آغاز می شود تا دانشجویان قبل از آغاز سال تحصیلی با زبان فارسی آشنا شوند.