استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی » مهری خزاعی
کد خبر : 501674
سه شنبه - 8 آبان 1397 - 11:49
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان بيان کرد:

برگزاری نمایش آیینی ردپای خورشید تا پایان صفر در منطقه سپاد خراسان

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان از برگزاری نمایش آئینی ردپای خورشید تا پایان صفر در منطقه سپاد خراسان خبر داد.

برگزاری نمایش آیینی ردپای خورشید تا پایان صفر در منطقه سپاد خراسان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سعید حسین پور در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: نمایش آئینی ردپای خورشید با موضوع بازسازی تاریخی وقایع زندگی امام حسین (ع) و امام رضا (ع) به میزبانی منطقه سپاد خراسان تا پایان ماه صفر برگزار می گردد.

حسین پور تصریح کرد: امروز بخشی از جامعه هنری استان با برگزاری نمایش آیینی ردپای خورشید میهمان منطقه سپاد هستند که تا کنون با استقبال خوب مردم هنر دوست مشهد مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان عنوان کرد: این نمایش آیینی با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط انجمن فعالان اقتصادی منطقه تجاری گردشگری سپاد برپا شده است که بدون هیچگونه انتفاع مالی پذیرای شهروندان و زائران است.

وی افزود: مجموعه گردشگری سپاد با مساحتی بیش از ۲ هزار متر مربع  در حوزه های مختلف سرگرمی، تجاری و گردشگری و تفریحی و مسکونی اقداماتی انجام داده است و همچنین ۱۳ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف این مجموعه ایجاد شده است.

حسین پور اذعان داشت: فعالیت های گردشگری، زیست محیطی و ارتقاء امنیت منطقه و همچنین برپایی برنامه های تفریحی متناسب با مناسبت ها  و توسعه فضای سبز از جمله برنامه هایی است که در جهت تقویت فضای گردشگری منطقه سپاد به طور ویژه در دستور کار انجمن فعالان اقتصادی منطقه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان با اشاره به برگزاری نمایش آئینی ردپای خورشید افزود: انجمن فعالان اقتصادی منطقه سپاد در آستانه ایام دهه آخر صفر ، از فضای سیرک آفتاب در زمینی به مساحت ۴ هزارمترمربع برای اجرای این نمایش آیینی فضا سازی لازم را به شکل مطلوبی انجام داده است.

در ادامه طراح و مدیر هنری نمایش آیینی ردپای خورشید عنوان کرد: این نمایش آیینی با رویکرد خلاقانه فضاهای جمعی ایجاد شده که تلفیق موسیقی، لباس و برنامه های جانبی آن برای اولین بار در مشهد اجرا می شود.

نوید فلاحت افزود: مجوعه گردشگری سپاد بستر فعالیت هنری را در مشهد به عنوان یک بخش خصوصی ایجاد کرده است که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: فضا سازی صورت گرفته در این نمایش از تفاوت های شاخص این رویداد هنری با رویدادهای مشابه در کشور و بویژه شهر مشهد بوده است.

در ادامه این نشست کارگردان نمایش آیینی ردپای خورشید گفت: این نمایش آیینی با ۶۰ بازیگر و هنرور از تا ۱۷ آبان در خیمه گاه هنر آیینی منطقه گردشگری سپاد به روی صحنه می رود.

محمد جهان پا در خصوص اجرای نمایش آئینی ردپای خورشید افزود:  این نمایش با حضور ۶۰ بازیگر و در مجموع ۱۱۰ نفر از عوامل کیفیت مناسبی از نمایش را به اجرا درآورده ایم که با توجه به مصاحبه های صورت گرفته رضایت مردم را تاکنون در بر داشته است

وی بیان کرد: نمایش آئینی ردپای خوردشید برای اولین بار در منطقه تجاری گردشگری سپاد با حمایت انجمن فعالان اقتصادی منطقه بویژه شرکت سپاد خراسان به اجرا درآمده است.

جهان پا در پایان افزود: نمایش ردپای خورشید تا ۱۷ آبان ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در منطقه تجاری گردشگری سپاد به اجرا در خواهد آمد.