استانها » خبر پوششی » خراسان رضوی » مهری خزاعی
کد خبر : 548281
پنجشنبه - 8 آذر 1397 - 12:58

برگزاری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در مشهد

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی از برگزاری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در مشهد خبر داد.

برگزاری ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در مشهد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسین محمودی خراسانی در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار می شود.

محمودی خراسانی تصریح کرد: این همایش با حضور مقامات مسئول، اساتید دانشگاه، فعالان و نخبگان فعال بخش خصوصی و با همکاری اتاق های بازرگانی استان های مختلف برگزار می شود و هدف آن نیز طرح مطالبات فعالان اقتصادی در حوزه محیط کسب و کار است.

وی با اشاره به دو محور اصلی همایش «بهبود محیط کسب‏ و کار و راهکارهای ثبات‌بخشی به اقتصاد ایران» و «بهبود محیط کسب‌وکار ‏و ارتقای رتبه ایران در شاخص انجام کسب ‏و کار بانک جهانی» عنوان کرد: در محور اول، مباحثی همچون دیپلماسی اقتصادی و ثبات اقتصادی،  سیاست ارزی و ثبات اقتصادی،  نقدینگی، کنترل تورم و ثبات اقتصادی،  نرخ سود بانکی و ثبات اقتصادی و  ساختار مالی دولت و ثبات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی اضافه داشت: در محور دوم نیز به مثابه سال گذشته، با نگاهی به شاخص های انجام کسب ‏و کار بانک جهانی؛  راهکارهای بهبود نماگرهای پرداخت مالیات، اجرای قراردادها در ایران، ثبت اموال در کشورمان، اخذ انشعاب برق و مجوز ساخت‏ و ساز در ایران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد

وی اذعان داشت: برآورد ما این است که در دوره های مختلف این همایش، به ۵۰ تا ۶۰ درصد از اهداف خود در این حوزه دست می یابیم و نتایج ملموس این همایش را در وضعیت کسب و کار استان و کشور شاهد هستیم