استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 892415
چهارشنبه - 6 آذر 1398 - 00:20
هم‌زمان با ماه ربیع‌الاول انجام شد؛

برپایی ۲۰۰ مراسم عقد در حرم حضرت معصومه(س)

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری بیش از ۲۰۰ مراسم عقد طی ماه ربیع‌الاول در اتاق عقد حرم مطهر خبرداد و گفت: در میان ایام ماه ربیع، ۱۷ ربیع‌الاول با ۷۰ مراسم بیشترین آمار عقد را به خود اختصاص داده است.

برپایی ۲۰۰ مراسم عقد در حرم حضرت معصومه(س)

 

به گزارش پایگاه خبری ربیع،حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور طی گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های اتاق عقد در ماه ربیع‌الاول پرداخت و اظهار کرد: طی ماه ربیع‌الاول ۲۰۰ مراسم عقد در اتاق عقد حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار شده است و بیشتر مراجعان از شهرهای قم، تهران، اصفهان، کاشان، استان‌های شمالی کشور، اهواز و زنجان و همچنین تعدادی نیز از خارج از کشور بوده‌اند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماه ربیع‌الاول ماه جشن و سرور بوده، بیشترین عقد با ۷۰ مراسم در روز ۱۷ ربیع‌الاول مصادف با ولادت نبی گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام و ۳۰ مراسم عقد نیز در نهم ربیع‌الاول هم‌زمان با آغاز امامت امام زمان(عج) برگزار شده است.
بهشتی‌پور تأکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در اعیاد و مناسبت‌های خاص مثل ۱۷ و ۹ ربیع‌الاول به زوجین فیش تبرکی مهمان‌سرای حضرت نیز اعطا می‌شود که بعد از مراسم عقد مهمان سفره بانوی کرامت باشند.
مدیرکل روابط عمومی حرم بانوی کرامت یادآور شد: اهدای تخته‌شاسی تصویر حرم مطهر، لوح تقدیر به زوجین، امضای پیمان‌نامه با حضرت معصومه سلام‌الله علیها توسط زوجین و متبرکات حرم بانوی کرامت از دیگر هدایایی عمومی است که به‌تمامی زوجینی که در حرم مطهر خطبه عقد آن‌ها جاری می‌شود اهدا می‌شود.