استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مریم اسماعیل نژاد
کد خبر : 655595
چهارشنبه - 8 اسفند 1397 - 11:46
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان:

برپایی نمایشگاه نقاشی با محوریت مالیات، به میزبانی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از برپایی نمایشگاه نقاشی سهم من از مالیات وارسال ۱۴۷ اثر به دبیرخانه نمایشگاه خبر داد که از این تعداد ۶۶ اثر به مرحله نهایی و حضور در نمایشگاه را از آن خود نمودند.

برپایی نمایشگاه نقاشی با محوریت مالیات، به میزبانی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از برپایی نمایشگاه نقاشی سهم من از مالیات وارسال ۱۴۷ اثر به دبیرخانه نمایشگاه خبر داد که از این تعداد ۶۶ اثر به مرحله نهایی و حضور در نمایشگاه را از آن خود نمودند.

عباس بی نیاز بیان کرد: فرهنگسازی و آشنایی با مفاهیم مالیاتی در کودکان در نهادینه کردن فرهنگ مالیات تأثیر چشمگیری دارد و کشورهای پیشرفته جهان در برنامه های مدون آموزشی ،یادگیری وآموزش این مفهوم را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان فرهنگسازی در زمینه مالیات را از جمله ضرورت های شرایط فعلی جامعه دانست و افزود : عدم آشنایی با مالیات و اثرات پرداخت آن در جامعه می تواند آثار زیانباری نظیر گریز از انجام تکالیف قانونی و فرار مالیات را در پی داشته باشد که با برگزاری این نمایشگاه سعی در آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با مفهوم مالیات و کارکردهای آن در جامعه داریم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقه در این سطح و باتوجه به اینکه مالیات مفهومی انتزاعی و دور از ذهن است ، با استقبال چشمگیر مخاطبان روبه رو شده است و این نمایشگاه برای نخستین بار در سطح اداره کل امور مالیاتی استان برگزار می گردد.

ایشان افزود: ارتباط با مفهوم مالیات و ارتباط این مفهوم با محور های تعیین شده نظیر مالیات و خدمات شهری ، مالیات و بهداشت و درمان و مالیات و عمران و آبادانی در برخی آثار به خوبی دیده می شود و این نشانگر آن است که مخاطبان ما اثرات پرداخت مالیات را به خوبی درک کرده و به خوبی می توانند با این مفاهیم ارتباط برقرار نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : مخاطبان محترم می توانند جهت بازدید از نمایشگاه از تاریخ ۵ لغایند ۱۵ اسفند ماه سالجاری همه روزه از ساعت ۳۰ : ۷ الی ۳۰ : ۱۴ امکان بازدید برای علاقه مندان محترم فراهم است و امید آن که درآینده با اقدامات بیشتر بتوان درجهت ارتقاء فرهنگ مالیاتی شهروندان محترم گام برداشت.