استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 748063
یکشنبه - 2 تیر 1398 - 20:33

برپایی دوره‌های «قرائت قرآن» در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی از برپایی دوره‌های آموزشی «قرائت قرآن» به‌صورت رایگان در دارالقرآن‌های استان خبر داد.

برپایی دوره‌های «قرائت قرآن» در دارالقرآن‌های خراسان‌شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی،  علی شورزاده اظهار کرد: در ایام تابستان همزمان با آغاز تیرماه دوره‌های آموزشی «قرائت قرآن» ویژه دانش‌آموزان به‌صورت رایگان با مشارکت خیران و یا آموزش‌های داوطلبانه از سوی اساتید در دارالقرآن‌های استان برپا می‌شود.

وی بابیان اینکه این دوره‌ها ۴۵ روزه بوده و تا نیمه مردادماه امسال ادامه دارد، افزود: این کلاس‌ها ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هرسال حدود ۱۵ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در این کلاس‌ها نام‌نویسی می‌کنند، گفت: خراسان‌شمالی دارای بیش از ۱۶۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ دارالقرآن در سطح استان، بیان کرد: استقبال دانش‌آموزان از دارالقرآن‌ها در مناطق شهری بسیار خوب است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی گفت: در ایام تابستان طرح «الگوی تلاوت» در قالب آموزش سبک قرائت یکی از قاریان برجسته به دانش‌آموزان در برخی از دارالقرآن‌ها در شهرستان‌های اسفراین و جاجرم اجرا می‌شود.

انتهاب پیام/