تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 205017
شنبه - 23 دی 1396 - 17:20

بروزرسانی جدید گوشی اسنشال فون روزنه های امنیتی Spectre و Meltdown را برطرف می کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اندی رابین که خالق سیستم عامل اندروید محسوب می شود، در سال ۲۰۱۷ از اولین گوشی هوشمند تولیدی خود با نام اسنشال فون یا اسنشال PH-1 رونمایی کرد (اندی رابین پس از غیبت جنجالی به اسنشال بازگشت). این دستگاه در زمان عرضه دارای نواقصی بود. حال، با ارائه بروزرسانی های متعددی از […]

بروزرسانی جدید گوشی اسنشال فون روزنه های امنیتی Spectre و Meltdown را برطرف می کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اندی رابین که خالق سیستم عامل اندروید محسوب می شود، در سال ۲۰۱۷ از اولین گوشی هوشمند تولیدی خود با نام اسنشال فون یا اسنشال PH-1 رونمایی کرد (اندی رابین پس از غیبت جنجالی به اسنشال بازگشت).

این دستگاه در زمان عرضه دارای نواقصی بود. حال، با ارائه بروزرسانی های متعددی از سوی شرکت اسنشال، تا جای ممکن این مشکلات رفع شده است.

در ادامه انتشار بروزرسانی برای این گوشی هوشمند، این دستگاه اخیرا آپدیت جدیدی را دریافت کرده که مشکلات مهمی را رفع می کند. این شرکت در حساب توییتری خود تایید کرده که این بروزرسانی جدید شامل پچ امنیتی ماه ژانویه برای اسنشال فون است. با وجود اینکه به پچ امنیتی ماه ژانویه در این توییت اشاره شده، ولی نمی دانیم که این پچ مربوط به ۱ ژانویه یا ۵ ژانویه است.

روزنه های امنیتی Spectre و Meltdown

اخیرا روزنه های امنیتی Spectre و Meltdown در دنیای دیجیتال شناسایی شده که نگرانی های زیادی را برای کاربران به همراه داشته است. کاربران با دریافت این بروزرسانی، دیگر نگرانی از این بابت برای اسنشال فون خود نخواهند داشت.

وجود روزنه های امنیتی Spectre و Meltdown در پردازنده های اینتل باعث می شود که بدافزارها قادر بهسرقت اطلاعات حیاتی باشند. این اطلاعات از مموری برداشته می شوند، جایی که دسترسی به آن در حالت عادی بسیار محدود است.

شرکت های اینتل، ARM و AMD از وجود چنین مشکلی اطلاع دارند و شرکت گوگل نیز در جدیدترین پچ امنیتی، این مشکل را رفع کرده است. با توجه به این موضوع که گوشی های هوشمند اندرویدی بی شماری در دنیا وجود دارند و سازندگان نیز متفاوت هستند، انتظار می رود رفع این مشکل کمی زمان ببرد.