سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 561530
یکشنبه - 18 آذر 1397 - 11:26

برندگان جوایز انجمن بین‌المللی مستند معرفی شدند

«مراقب فاصله بودن» به کارگردانی «بینگ لیو» برنده جایزه بهترین مستند بلند از جوایز سالانه انجمن بین‌المللی مستند (IDA) شد.

برندگان جوایز انجمن بین‌المللی مستند معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا به نقل از ورایتی، مراسم پایانی سی‌وچهارمین دوره جوایز انجمن بین‌المللی مستند شب گذشته (۸ دسامبر) در لس‌آنجلس برگزار شد و مستند «مراقب فاصله بودن» به کارگردانی «بینگ لیو» موفق به کسب جایزه بهترین مستند بلند از این رویداد سینمایی شد.

«مراقب فاصله بودن» به عنوان اولین ساخته بلند «بینگ لیو» روایتگر دوستی چندین ساله وی با «زاک مولیگان» و «کری جانسون» دو اسکیت‌بار حرفه‌ای‌ است. این مستند به سبب ارائه تصویری صمیمی از دوستی این سه نفر و همچنین پرداختن به موضوع خشونت خانگی مورد تحسین قرار گرفته است.

این مستند اولین بار در ماه ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس آمریکا رونمایی شد و جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش بهترین مستندهای آمریکایی کسب کرد. «مراقب فاصله بودن» همچنین تاکنون نامزد جوایز فیلم اسپریت شده و جایزه بهترین فیلم غیرداستانی سال ۲۰۱۸ را نیز از سوی حلقه منتقدین فیلم نیویورک کسب کرده است.

«جنایت+مکافات» (استفن ماینگ)، «پول سیاه» (کیمبرلی رید)، «صورت فلکی دور» (شوان میزراهی)، «سولوی آزاد» (الیزابت شای واساریلی)، «منطقه هیل، امروز صبح، امشب» (رامل راس)، «از پدران و پسران» (تلال دِرکی)، «آسمان و زمین» (تالیا تیبون و جاشوا بنت)،  «سکوت دیگران» (آلمودنا کارسدو و رابرت باهر)، «اسکیت‌های متحد» (دایانا وینکلر و تینا براون) و «همسایه من نمیشوی؟» (کارین کاپوتوسو) دیگر آثار مستندی بودند که در بخش بهترین اثر مستند بلند جوایز انجمن بین‌المللی مستند (IDA) نامزد کسب جایزه بودند.

در سایر بخش‌های این رویداد سینمایی جایزه بهترین مستند کوتاه به «زیون» ساخته «فلوید راس» شد و «کشور وحشی وحشی» محصول نتفلیکس نیز جایزه بهترین مینی‌سریال مستند را از آن خود کرد و جایزه بهترین سریال مستند اپیزودی نیز به «تجارت» محصول شبکه «شوتایم» رسید.

 سال گذشته «دینا» به کارگردانی «آنتونی سانتینی» و «دان سیکلز» جایزه بهترین مستند سال این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.

انتهای پیام /