برنامه پیشنهادی کلیات بودجه سال ۹۸ در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بررسی شد

جلسه مجمع عمومی سالیانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان اعضای مجمع عمومی سازمان با هدف رسیدگی به اصلاحیه بودجه سال ۹۷ و اهداف ، برنامه‌ و بودجه پیشنهادی سال ۹۸ برگزار شد.

برنامه پیشنهادی کلیات بودجه سال ۹۸ در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بررسی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در این جلسه از راه‌های مواصلاتی کشور به عنوان سرمایه‌های ملی یاد کرد  و افزود: به منظور حفظ این سرمایه‌ها می‌بایست نسبت به تأمین اعتبارات مستقل حوزه نگهداری راه‌ها و ارتقای ایمنی راه‌ها برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام و در بودجه سال آینده تعریف شود.

وی ضمن اظهار رضایت از عملکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هزینه‌کرد اعتبارات ۶ ماهه اول سال ۹۷، افزود: باتوجه به سیاست‌های تدوین شده از سوی دولت، ضرورت دارد این سازمان نسبت به واگذاری تصدی‌گری به بخش غیردولتی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی در پروژه‌های عمرانی برای سال آینده، اهداف و برنامه‌های مورد نظر را تدوین و اجرا کند.
براساس این گزارش حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به اهمیت نگهداری از راه‌ها و ایمن‌سازی شبکه‌های ارتباطی در ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور، اظهار داشت: اعتبارات تخصیص داده شده به سازمان در سال‌جاری پاسخگوی نیازهای موجود نیست و امید آن می‌رود تا با ایجاد یک ردیف بودجه جاری ملی نیازهای عمرانی و بهبود شبکه راه‌ها برطرف شود.
محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع نیز در این جلسه، گزارش مقایسه‌ای عملکرد و اهداف کمی و پیش‌بینی شده در ۶ ماهه اول سال ۹۷ مربوط به بودجه جاری و طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سازمان را ارایه نمود و افزود: به‌رغم این که درآمدهای سازمان براساس منابع مالی پیش‌بینی شده تحقق نیافت و سازمان با تنگناهای اعتباری جهت اجرای پروژه‌ها مواجه بود، لیکن با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مدیریت در انجام پروژه‌های اولویت‌دار، میزان کسری‌ها تا حدودی جبران شد.
وی با تأکید بر دستیابی به منابع پایدار و تأمین منابع مالی مورد نیاز ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای پروژه‌های زیربنایی اظهار داشت: اختصاص منابع مالی پایدار به این سازمان باید در برنامه‌های کلان دولت مصوب شده و از ضمانت اجرایی جهت تخصیص برخوردار باشد، تا در طرح‌ها و برنامه‌های مورد نیاز این سازمان هزینه شود.
گفتنی است در این نشست مهران قربانی عضو هیأت عامل و نماینده رئیس سازمان در ایمنی حمل و نقل ، راه‌ها و روابط‌عمومی ، فرامرز مداح عضو هیأت عامل و نماینده رئیس سازمان در امور فن‌آوری و سرمایه‌گذاری، حیدر مطاعی معاون راهداری، خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی طی سخنانی نظرها و پیشنهادهای راهبردی خود را درخصوص ارتقای برنامه‌های حوزه ذی‌ربط در سال ۹۸ و تأمین منابع مالی مورد نیاز بیان کردند.
همچنین هما سحرخیز مدیرکل دفتر برنامه‌ و بودجه و حمیدرضا جوادیان مدیرکل امور مالی و منابع این سازمان، به برخی سؤالات و موارد مطرح شده از سوی نمایندگان وزارت ر اه و شهرسازی درخصوص عملکرد مالی سال ۹۶ پاسخ دادند.