استانها » البرز
کد خبر : 806198
پنجشنبه - 31 مرداد 1398 - 17:15

برنامه های هفته دولت موجب غفلت از اربعین نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: با توجه به فرارسیدن هفته دولت، توجه به دستاوردهای دولت حائز اهمیت است اما برنامه های هفته دولت موجب غفلت از اربعین نشود.

برنامه های هفته دولت موجب غفلت از اربعین نشود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در شورای اداری این استان که ظهر امروز در محل استانداری البرز برگزار شد، با بیان اینکه کمیته ستاد اربعین در استان البرز راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به فرارسیدن هفته دولت، توجه به دستاوردهای دولت حائز اهمیت است اما باید برای ایام اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و بخش های مختلف با آمادگی کامل این ایام را مدیریت کنند و برنامه های هفته دولت موجب غفلت از اربعین نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه باید ظرفیت های استان در این راستا مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: با هدف اینکه آمادگی کامل برای استقبال از زائران اربیعین را داشته باشیم همایش موکب داران را تشکیل داده ایم و ۵۲ موکب استان آماده خدمات رسانی به زائران خواهند بود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امسال بحث حذف روادید و کاهش هزینه های سفر سبب خواهد شد حجم زائرین افزایش یابد، این امر در کنار رشد سال های گذشته که به طور نسبی هر سال شاهد افزایش زائران بوده ایم، سبب شد کار کارشناسی در موضوع اربعین صورت گیرد و ما ظرفیت‌های خدمات رسانی خود را افزایش دهیم و زمینه را برای حضور زائران فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سهمیه استان البرز ارائه خدمات به ۳۵ هزار زائر است، تصریح کرد: حجم گسترده کار نیازمند ایجاد هماهنگی دقیق‌تر میان دستگاه‌ها است و ضرورت دارد تا سطح تعامل و هماهنگی دستگاه ها را بالا ببریم.

وی افزود: موکب ها و ستاد عتبات باید نقش خود را به درستی ایفا کنند؛ جمع آوری کمک و اقلامی که توسط مردم به امر پیاده روی اربعین تخصیص می یابد باید همراه با ارائه گزارش شفاف باشد؛ این اقدام موجب می شوداعتماد مردم نیز تقویت شود، پوشاندن برخی واقعیت ها اعتماد مردم را به سمت کمرنگ شدن می‌کشاند.

این مقام مسؤول در پایان تأکید کرد: شهرداری و شوراها باید میزان کمک خود را هرچه زودتر اعلام کنند تا مراحل قانونی در زمان دقیق خود به اتمام برسد و در بازه زمانی سفر اربعین مشکلی از جهت خدمت رسانی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ب