اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 694767
سه شنبه - 3 اردیبهشت 1398 - 16:11
گلابی خبر داد:

برقراری بیش از ۷۳۷ هزار تماس با آتش‌نشانی اصفهان در سال ۹۷

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته تعداد ۷۳۷ هزار و ۸۵۰ تماس تلفنی از سوی شهروندان اصفهان با سازمان آتش نشانی برقرار شده که از این تعداد ۴۰۴ هزار و ۷۸۷ مورد مربوط به خط تلفن ۱۲۵ و ۳۳۳ هزار و ۶۳ تلفن مربوط به سایر خطوط سازمان بوده است.

برقراری بیش از ۷۳۷ هزار تماس با آتش‌نشانی اصفهان در سال ۹۷

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: در سال ۹۷ روزانه یک هزار و ۱۰۱ مورد تماس تنها با شماره تلفن ۱۲۵ برقرار شده که به طور میانگین ۱۴۰ مورد از این تماس‌ها عملیاتی و ۹۶۰ مورد دیگر شامل تماس‌های غیرعملیاتی از جمله مشاوره، خطای تماس، تماس نا به جا با استفاده از تلفن‌های عمومی و رایگان، ایجاد مزاحمت توسط کودکان و سایر افراد با تلفن‌های شخصی و ثابت بوده است.

وی ادامه داد: از کل تماس های دریافتی، تنها ۱۵ درصد عملیاتی و ۸۷ درصد غیرعملیاتی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تماس‌های عملیاتی به دو قسمت تقسیم می‌شود افزود: ۸۴ درصد تماس‌ها منجر به انجام عملیات واقعی می‌شود و تماسهای غیر عملیاتی ۱۶ درصد موارد را شامل می‌شود؛ به طور مثال تماس برقرار و حادثه اعلام می‌شود، نیروهای سازمان به محل اعلام شده اعزام شده، اما با آدرس غیرواقعی مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: در تفکیک تماس‌های غیرعملیاتی می‌توان گفت تنها ۲۰ درصد تماس‌ها عملیاتی و پیشگیری و ۵۰ درصد مزاحمت با تلفن های عمومی و رایگان است، همچنین خطای تماس پنج درصد موارد را شامل می‌شود.

گلابی با اعلام اینکه میزان مزاحمت تلفنی کودکان ۲۵ درصد است گفت: روان‌شناسان معتقدند برخی اختلالات روانی و ضعف‌های تربیتی در خانواده‌ها نقش مؤثری در افزایش مزاحمت‌ها از جمله مزاحمت‌های تلفنی دارد.

وی تاکید کرد: گرایش برخی افراد به مزاحمت و آزار دادن دیگران که از آن با عنوان «سادیسم» یاد می‌شود یکی از علت‌های اصلی مزاحمت و آزار دادن دیگران است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۹۵ درصد مزاحمان تلفنی از مشکلات روانی رنج می‌برند که امیدوارم با فرهنگسازی میزان این مزاحمت‌ها به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: درخواست ما از شهروندان این است که از مورد شوخی قرار دادن سامانه ۱۲۵ آتش نشانی پرهیز کنند چرا که سرمایه انسانی و هزینه‌ها به سمت حادثه‌ای می‌رود که در واقع وجود ندارد.