استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 897166
چهارشنبه - 13 آذر 1398 - 12:35

بررسی مسائل طرح مدیریت مصرف سوخت در قم

مسائل طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه ناوگان حمل و نقل شهری و بین‌شهری در استان بررسی و تشریح شد.

بررسی مسائل طرح مدیریت مصرف سوخت در قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مسائل طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه ناوگان حمل و نقل شهری و بین‌شهری در استان بررسی و تشریح شد.

به گزارش کیمیای وطن از قم، جلسه مشترک مسئولان منطقه با نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، تاکسیرانی، راهداری و اتحادیه رانندگان استان به‌منظور پاسخگوئی به سئوالات و تبیین اطلاعیه‌های طرح مدیریت مصرف سوخت برگزار شد.

معاون فنی و عملیاتی منطقه با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی طرح مدیریت مصرف سوخت گفت: به‌منظور تبیین و توجیه میزان سهمیه ناوگان حمل و نقل شهری و بین‌شهری و شیوه واریز سهمیه‌های اعتباری، این جلسه با حضور نمایندگان سازمان‌های مورد اشاره برگزار و رؤسای سامانه هوشمند، امور جایگاه‌های سی‌ان‌جی و ناحیه مرکزی اطلاعیه‌های ابلاغی را به‌صورت روشن تبیین کرده و توضیح دادند.

در این جلسه نماینده تاکسیرانی قم به بیان مسائل و موضوعات سرویس‌های مدارس، نوع و چگونگی ثبت در سامانه سپند و سهمیه تاکسی‌های بین‌شهری و شهری و واریز اعتبار سهمیه‌های تاکسی‌های اینترنتی پرداخته و نمایندگان راهداری و اتحادیه‌های رانندگان در زمینه پیمایش خودروهای بنزینی و دیزلی سئوالاتی را مطرح کردند که موارد مطابق با دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌های ابلاغی توسط مسئولان منطقه تشریح شد.

ظاهرطحان در خصوص خودروهای دیزلی گفت: تغییر قیمتی در نفت‌گاز نداشته‌ایم و به‌دلیل اهمیت استراتژیک آن در حمل و نقل عمومی اختلاف ناچیزی در میزان سهمیه و قیمت آزاد آن وجود داشته و بسته به‌میزان فعالیت، کلاس و سن خودروهای نفت‌گاز سوز که توسط اداره راه تأیید می‌شود، به آن‌ها سهمیه اختصاص داده شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

در پایان ظاهرطحان گفت: اگر این خودروها به هر دلیل دچار کمبود سوخت سهمیه‌ای شدند، در استان تعداد ۷ جایگاه برای سوخت‌گیری نفت‌گاز به‌صورت آزاد در نظر گرفته شده است.