تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 587987
چهارشنبه - 5 دی 1397 - 15:04

بررسی تخصصی گوشی Mi 8 pro ؛ این گوشی لایق لیبل Pro است؟

شیائومی Mi 8 pro همه ویژگی های دوست داشتنی که از Mi 8 سراغ داشتیم را با خود به همراه آورده است.

بررسی تخصصی گوشی Mi 8 pro ؛ این گوشی لایق لیبل Pro است؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،شیائومی Mi 8 pro همه ویژگی های دوست داشتنی که از Mi 8 سراغ داشتیم را با خود به همراه آورده است. اما به جز شیشه ای شدن بدنه این گوشی و افزایش رم، هیچ جزئیات پیشرفته تر دیگری که لایق لیبل pro باشد را در این گوشی ندیدیم. با این حال اگر شما می توانید از سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش و رابط کاربری MIUI 10 il بگذرید، هنوز هم یک گوشی هوشمند با قیمت خوب است که می تواند تعدادی از کاربران را به خرید ترغیب کند.

سیستم عامل و صفحه نمایش

هنگامی که شیائومی در بریتانیا رونمایی شد، برند جدیدی را برای بازار جهانی به نام Xiaomi Mi 8 pro به ارمغان آورد. این گوشی دارای رابط کاربری جدید۱۰  MIUI و اندروید اوریو است که نسبت به نسخه قبلی یعنی مدل M1807E8A به روز شده و بسته امنیتی اکتبر ۲۰۱۸ نیز در این گوشی وجود دارد. بالای صفحه نمایش یک بریدگی وجود دارد و حاشیه پایین نیز بسیار باریک است. نمایشگر این گوشی از نوع آمولد و در اندازه  ۶.۲۱ اینچی با رزولوشن +FHD است که کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۲۴۸ را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مشخصات فنی و عملکرد

شیائومی این مدل را مجهز به کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ Soc کرده است و آن را همراه با ۸ گیگابایت رم عرضه کرده است. از نظر عملکرد این گوشی امتیاز ۲۳۹۵ را در تست گیگ بنچ به دست آورده است و از این نظر می توان آن را با گوشی هایی چون وان پلاس ۶T با امتیاز ۲۳۶۸ و شیائومی پوکوفون F1 با امتیاز ۲۴۹۲ مقایسه کرد. تست آنتوتو این گوشی نیز امتیاز ۲۸۸۳۳۰   را از آن خود کرد که از این نظر نیاز با گوشی های شیائومی بلک شارک با امتیاز ۲۹۱۰۹۹ و گوشی وان پلاس ۶ با امتیاز ۲۹۳۷۴۵ مقایسه می شود.

گوشی می 8 پرو

دوربین و باتری

این گوشی دارای دوربین دوگانه است که دارای سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است که دیافراگم F1.8 و دوربین دوم دیافراگم F2.4 دارد. این موارد کمک می کند که بزرگ نمایی بیشتری را از این گوشی انتظار داشته باشیم. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای سنسور ۲۰ مگاپیکسلی است. تصویر بالا با این گوشی گرفته شده است. باتری این گوشی از نوع ۳۰۰۰ میلی امپری است که نسبت به نوع قبلی که ۳۴۰۰ میلی آمپر بود، کاهش قدرت داشته و شیائومی این موضوع را به کاهش اندازه گوشی و متعاقبا کاهش اندازه باتری ربط داده، ضمن اینکه باید فضایی برای قرارگیری حسگر اثر انگشت نیز در این گوشی وجود داشته باشد. این باتری یک روز کامل دوام می آورد اما اگر می خواهید بازی کنید یا دائما موسیقی گوش کنید یک شارژ دم دستتان داشته باشید.