استانها » البرز
کد خبر : 476338
یکشنبه - 22 مهر 1397 - 17:16
مدیر جهاد کشاورزی نظر آباد طرح کرد

برداشت ۳۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در نظرآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی‌از برداشت ۳۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در اراضی زیر کشت شهرستان نظرآباد است.

برداشت ۳۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای در نظرآباد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ایرج الماسی امروز، گفت: شهرستان نظرآباد با دارا بودن سطح زیر کشت پنج هزار هکتاری ذرت، بیش‌از ۶۰ درصد کل سطح زیر کشت استان البرز را از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه سطح زیرکشت ذرت در استان البرز هشت هزار هکتار است، افزود: ظرفیت بالای دام سنگین در نظرآباد موجب شده است که نیاز دامداری‌ها تأمین و مازاد آن به دامداری‌های همجوار ارسال شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نظرآباد بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌جاری بیش‌از ۳۵۰ هزار تن برداشت ذرت علوفه را خواهیم داشت.
الماسی با بیان اینکه استفاده از ارقام اصلاح شده و زودرس در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: آبیاری تحت فشار از جمله آبیاری قطره‌ای در راستای کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد از نقاط مثبت کشت سال جدید در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: در این برهه از زمان و شرایط بیش‌از ۵۰ درصد از سطح زیرکشت ذرت نظرآباد به آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌اند که سعی داریم در سال آینده این آمار را به حداکثر برسانیم.
مدیر جهادکشاوری نظرآباد از کشت محصولاتی نظیر گندم، جو و کلزا پس از برداشت ذرت خبر داد.
انتهای پیام/۳۳۹۳