استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 768127
دوشنبه - 24 تیر 1398 - 10:48

برخورد پلیس ساختمان با تخلفات در حوزه ساخت و ساز

شهردار منطقه شش قم از برخورد با تخلفات ساخت و ساز و افزایش کنترل و نظارت در این حوزه با تقویت پلیس ساختمان خبر داد و گفت: رعایت حقوق شهروندی و قانون مداری باید مورد توجه تمام بخشها به ویژه شهروندان قرار گیرد.

برخورد پلیس ساختمان با تخلفات در حوزه ساخت و ساز

به گزارش پایگاه خبری ربیع،علی حاتمی فرد همزمان با اجرایی شدن طرح پلیس ساختمان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت برخورد با تخلفات ساختمانی در سطح منطقه ‌کمیته ویژه بررسی و نظارت بر این موضوع با محوریت ستاد تخلفات شهری شهرداری قم با حضور مدیرکل تخلفات شهرداری در محل دفتر منطقه ۶ تشکیل شد.

شهردار منطقه شش قم گفت: یکی از اولویت های «طرح پلیس ساختمان» کنترل ساخت و سازهای خلاف قانون و بدون مجوز در سطح شهر است و باید در مرحله اول و قبل از شروع هر فعالیتی در حوزه ساخت و ساز، متقاضی در مسیر قانونی و برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کند و در صورت بروز هر گونه تخلف، طبق قانون برخورد لازم صورت می گیرد.

حاتمی فرد با اشاره به نگاه پیشگیرانه پلیس ساختمان به مدیریت شهری در حوزه ساخت و ساز، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر پرونده های زیادی در زمینه ساخت و ساز بدون مجوز تشکیل شده و برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه شهروندان به اجرای قانون، خاطرنشان کرد: مالکان برخی ساختمان ها نیز به علت اسناد قولنامه ای و داشتن سند مشاع نمی توانند پروانه ساخت بگیرند که برای حل این مسئله، جلساتی با شورای شهر و شهرداری برگزار شده است و تلاش می شود موضوع با محوریت پلیس ساختمان به صورت مرحله‌ای ساماندهی شود.