به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ “سید صادق رسولی”اظهارداشت: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوش کردن پلاک های خودرو می کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح معابر شهر، اعمال قانون می شوند.

وی ادامه داد: پلاک خودرو باید به صورت کامل و خوانا در قسمت جلو و عقب خودرو و برای موتورسیکلت ها در قسمت عقب نصب شود.

جانشین پلیس راهور استان قم اضافه کرد: تمام معابر شهر به صورت حضوری و یا با استفاده از دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می شوند و این مخدوش بودن پلاک می تواند شامل یکی از موارد ذیل باشد.

-آسیب دیدگی پلاک بر اثر تصادف

-پلاک زیر سپر یا پشت شیشه نصب شده باشد

-استفاده از طلق روی پلاک یا ناخوانا بودن پلاک

-پوشش پلاک توسط قفل و زنجیر در موتورسیکلت ها و در نهایت سوختگی پلاک ها

سرهنگ رسولی تاکید کرد: به استناد ماده ۹۴۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال  ۱۳۹۲ هرگونه تغییر در ارقام پلاک جرم بوده و در صورت مشاهده ضمن جلوگیری ازتردد این وسایل نقلیه علاوه برجریمه ۶۰۰ هزار ریالی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی می شود.

وی ادامه داد: رانندگان بایستی توجه داشته باشند پلاک وسیله نقلیه شان همواره همانند روز اول که پلاک را تحویل گرفته اند بدون هیچ گونه مخدوشی و دستکاری نصب شده باشد و همچنین موتورسیکلت های فاقد پلاک که وارد سن فرسودگی (۱۰سال)شده اند، اجازه تردد نداشته و در صورت رویت توقیف و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

جانشین پلیس راهور استان قم در ادامه تاکید کرد: این نوع موتورسیکلت ها قابیلت دریافت خدمات شماره گذاری ندارد و فقط می توانند نسبت به اسقاط وسیله نقلیه خود برابر قانون اقدام کنند.