استانها » البرز
کد خبر : 767733
یکشنبه - 23 تیر 1398 - 18:38

برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در دستورکار است

فرماندار کرج گفت: برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی به گونه ای که مردم شاهد و ناظر بر این روند باشند در دستورکار قرار دارد و در این رابطه نقش معتمدین را ویژه می بینیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، غفور قاسم پور، فرماندار کرج با اشاره به تأکیدات وزیر کشور و سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر رعایت بی طرفی در انتخابات پیش رو گفت: ایجاد وحدت و انسجام میان سیاسیون و احزاب، ایجاد نشاط سیاسی در عین رقابت منطقی با طرح نظرات متفاوت و رعایت حق آراء مردمی از اولویت های سال انتخاباتی پیش رو است.

فرماندار کرج اظهار کرد: مراحل مختلف انتخابات از اجرا تا نظارت مردمی است و علاوه بر اینکه باید حافظ حق الناس باشیم، در همه دستگاه ها نیز آنچه بیت المال است باید در مسیر بی طرفی انتخابات برای برگزاری هرچه مطلوب تر این رویداد سیاسی بکار گیری شود.

وی با بیان اینکه چارچوب ما در انتخابات قانون است و شرایط داوطلبان نیز بر مدار قانون مورد بررسی قرار خواهد گرفت، مطرح کرد: باور ما بر این است که مردم در محور کار قرار دارند زیرا این نظام و انقلاب دستاورد مجاهدت های مردمی بوده است؛ لذا با این مسؤولیت خطیر باید به نحوی عمل کنیم که بتوانیم در برابر خداوند پاسخگو باشیم.

قاسم پور جمهوری اسلامی را نظام مردم سالار دینی دانست و بیان کرد: در قانون ذکر شده که اداره امور کشور با اتکا بر آرای عمومی باشد و این مهم به عنوان یک راهبرد در نظام مورد پذیرش قرار گرفته است؛ انتخابات نیز یکی از اصلی ترین ارکان برای اداره جامعه محسوب می شود که تا به امروز به عنوان یک ارزش در نظام اسلامی ما تداوم داشته است.

فرماندار کرج با تأکید بر ضرورت اجرای حُسن قوانین در چارچوب سلامت، مشارکت و امنیت انتخابات اذعان کرد: صیانت و پاسداری از آرای مردم به عنوان راهبردی کلیدی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است و این راهبرد ضرورت حفاظت از آرای مردم را دو چندان می کند.

وی در خصوص روند برخورد با تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: برخورد قاطعانه با تخلفات به گونه ای که مردم شاهد و ناظر بر این روند باشند در دستورکار قرار دارد و در این رابطه نقش معتمدین را ویژه می بینیم؛ به دور از هرگونه حواشی، سلسله نشست های ویژه ای را با طیف های مختلف سیاسی در جهت تحقق نشاط سیاسی با حضور و مشارکت آحاد مردم در این مانور سیاسی برگزار خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان کرج مطرح کرد: مردم باید نشاط سیاسی را احساس کنند و این فضا، جامعه را به سمت رشد و تعالی سوق دهد؛ نیازمند آرامش سیاسی نیز بوده و با حفظ وحدت و انسجام و با استفاده از ظرفیت های موجود به دنبال مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم.

قاسم پور خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات حق دارند و اگر نتوانیم رقابت را منطقی و معقول برگزار کنیم نشاط سیاسی محقق نخواهد شد و این نشاط مبتنی بر رقابت قانونی و مطلوب میسر خواهد شد؛ تأکید شده است که هر شخصی با هر سابقه ای هم نمی تواند وارد عرصه انتخابات شود چرا که قانون می گوید نه.

وی با تحلیل بازتاب انتخابات سال جاری در عرصه بین الملل نیز عنوان کرد: مشارکت سیاسی مردم در انتخابات، ابزار پیش برنده سیاست خارجی و داخلی خواهد بود و حضور و مشارکت مردم در انتخابات می تواند عظمتی بیافریند که دشمنان همانند گذشته سرخورده شوند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/