استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 403519
سه شنبه - 6 شهریور 1397 - 21:31
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد

برخورداری بیش از ۱۶ هزار نفر از اسفراینی‌ها از بیمه سلامت همگانی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در اسفراین گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر بیمه‌شده از اقشار مختلف مردم اسفراین از بیمه سلامت همگانی برخوردارند.

برخورداری بیش از ۱۶ هزار نفر از اسفراینی‌ها از بیمه سلامت همگانی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  از سوی سازمان نظام پزشکی اسفراین مراسم روز پزشک و داروساز با حضور مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان شمالی، فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار شد.

دکتر اسحاق ایلدرآبادی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در این مراسم با گرامیداشت روز پزشک و روز داروسازی گفت: یکم شهریورماه روز تولد حکیم ابوعلی سینا به‌عنوان روز پزشک و روز تولد محمد ین زکریای رازی به‌عنوان روز داروساز نام‌گذاری شده که این بزرگان الگوی بزرگی برای جامعه جهانی می‌باشند.

وی افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت و رضایتمندی مردم آن را به بهترین و بزرگ‌ترین خدمت ماندگار دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی در کشور تبدیل نموده است.

دکتر محسن رعنایی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی نیز گفت: شهرستان اسفراین بیش از ۸۴ هزار نفر بیمه‌شده دارد که بیش از ۱۶ هزار نفر آن‌ها تحت پوشش بیمه سلامت و بیش از ۵۵ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند که از این دو گروه هیچ هزینه‌ای بابت بیمه دریافت نمی‌گردد و مابقی بیمه‌شده کارمندی و سایر اقشار و ایرانیان می‌باشند.

وی در خصوص پرداختی‌های بیمه تا پایان تیرماه بیان کرد: تاکنون ۷۰ درصد بیمه‌های بخش دولتی پرداخت‌شده و به‌زودی ماهه‌ای فروردین و اردیبهشت ۹۷ به‌صورت کامل و قطعی پرداخت می‌گردد.

رعنایی افزود: کلیه مطالبات بیمه‌ای پزشکان و بیمارستان‌ها نیز در سال ۹۶ به‌صورت اوراق اسناد اسلامی مکاتبات لازم انجام‌گرفته و به‌زودی این اسناد بین دانشگاه‌ها توزیع می‌گردد.

دکتر جمشید شکوری رئیس سازمان نظام پزشکی اسفراین نیز با تبریک روز پزشک و داروساز به همه پزشکان و متخصصان و دست‌اندرکاران حوزه سلامت گفت: سازمان نظام پزشکی این شهرستان که قدمتی طولانی دارد دارای ۱۶۶ نفر عضو که از این تعداد ۵۸ نفر پزشک عمومی، ۴۴ نفر پزشک متخصص، ۳۰ نفر ماما، ۸ نفر داروساز، ۱۵ نفر دندان‌پزشک، ۳ نفر شنوایی‌سنج، ۴ نفر بینایی‌سنج و ۴ نفر نیز فیزیوتراپ می‌باشند.

وی همچنین بیان داشت: در سال گذشته توسط نظام پزشکی این شهرستان ۱۵ پروانه مطب ۴ پروانه پزشک عمومی و ۱۰ پروانه پزشک متخصص و یک پروانه مطب ماما صادر گردیده است.

شکوری بابیان اینکه رسیدگی به شکوائیه‌های مردمی در خصوص پزشکان که یکی از وظایف نظام پزشکی است گفت: در سال ۹۶ ۱۵ پرونده در دادسرای نظام پزشکی این شهرستان تشکیل‌شده که از این تعداد ۱۲ پرونده در هیئت‌های بدوی رسیدگی شده و برای ۵ نفر کیفرخواست صادرشده و ۷ نفر نیز حکم برائت آنان صادرشده است و در سال ۹۷ نیز تاکنون ۸ پرونده تشکیل که سه پرونده در هیئت بدوی رسیدگی که برای یک نفر حکم برائت صادر و دو نفر نیز پرونده‌های آنان در حال صدور روی می‌باشد.

انتهای پیام/