موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 423328
یکشنبه - 18 شهریور 1397 - 18:45

برج آزادی به «دست‌آفریده‌های عاشورایی» مزین می‌شود

نمایشگاه «دست‌آفریده‌های عاشورایی» از ۲۰ تا ۲۶ شهریور ماه در برج آزادی برگزار می‌شود.

برج آزادی به «دست‌آفریده‌های عاشورایی» مزین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، نعمت‌اله پایان رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با اعلام این خبر گفت: فرهنگسرای رویش با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی معاونت صنایع دستی استان تهران و مجموعه برج آزادی این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

پایان ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و جایگاه ویژه این ایام در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما و با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و آشنایی بیشتر هموطنان با فرهنگ عاشورایی برگزاری چنین نمایشگاهی ضرورت دارد و ما سال گذشته هم این نمایشگاه را برگزار کردیم. امسال نیز در دهه اول ماه محرم نمایشگاه صنایع دستی و هنری محرم و عاشورا در قالب عَلَم، کُتل و اجرای تعزیه‌خوانی، ارایه محصولات فرهنگی، نگارگذر با موضوع محرم و اجرای ورکشاپ‌های هنری، در ویژه برنامه‌ای با عنوان «دست‌آفریده‌های عاشورایی» را برگزار خواهیم کرد.
وی همچنین از برپایی نمایشگاه نشان و نمادهای محرم، نشست تخصصی، کارگاه های هنری عاشورایی و تعزیه خوانی به عنوان بخش هایی از این برنامه خبر داد. این برنامه با دعوت از هنرمندان کشور، استادان هنری و فعالان در عرصه هنر انجام می پذیرد.
نمایشگاه «دست آفریده‌های عاشورایی» از ۲۰ تا ۲۶ شهریور در نگارخانه آیینه مجموعه برج آزادی برگزار می شود و علاقمندان می توانند همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/