به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به سالروز اقامه نماز در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام و همچون سلاحی در تقویت تقوای مردم و تبیین حوزه‌های مختلف، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه عمل می‌کند.

وی بابیان برخی از مناسبت‌های ثبت‌شده در تقویم طی هفته آینده به انتخاب رجایی به‌عنوان رئیس‌جمهور با رأی مردم اشاره کرد و گفت: مردم همواره باید به گونه‌ای در انتخابات عمل کنند که درنتیجه آن انتخاب، جامعه آفرین بگوید.

امام‌جمعه موقت بجنورد ادامه داد: اگر کسانی که انتخاب شدند باب دل نبودند، آنها را نباید سرزنش کرد بلکه باید خودمان را سرزنش کنیم چرا این انتخاب را انجام داده‌ایم.

وی همچنین به سالروز عملیات مرصاد نیز اشاره کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی با عملیات مرصاد، برابر اقدامات منافقین همچون فروغ جاویدان ایستادگی کرد و آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

خطیب جمعه بجنورد طی بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امنیت را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در پی برخی اتفاقات در مرز ایران و بخش‌های کردستان عراق، سپاه پاسداران برای حفظ امنیت کشور و نظام برخی اقدامات مقابله‌ای را علیه ناامن کنندگان کشور انجام داده تا همگان متوجه شوند برای حفظ امنیت کشور از کسی اجازه نمی‌گیریم.

وی همچنین خطاب به حاکمان کشور انگلیس نیز گفت: اقدامات آنان علیه نفت‌کش حاضر در آب‌های آزاد، دزدی دریایی آشکاری بود که باید منتظر پاسخ کوبنده امت اسلام باشند.

مهدوی پور ادامه داد: ملت ایران با اتخاذ راهبرد مقاومت فعال در برابر فزون‌خواهی دشمنان، آنان را پس‌ازاین فشارهای بین‌المللی به ملت ایران و عدم اجرای تعهدات خود در برجام به‌زانو درمی‌آورد.

وی در انتها به سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: این شورای همچون ولایت‌فقیه، قوای سه گانه، مردم نگهبانان قانون اساسی و محور نظام هستند که قرآنی بودن نظام منوط به شورای نگهبان شده و این شورا پاسبان مرزهای دینی و قانون اساسی نظام است.

انتهای پیام/و