احمد پیشکو » استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 524974
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 08:15
معاون اجرائی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان:

برای جبران کمبودهای آموزشی سیستان و بلوچستان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

معاون اجرائی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای جبران کمبودهای آموزشی و کمک به ساخت و تجهیز مدارس در این استان ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

برای جبران کمبودهای آموزشی سیستان و بلوچستان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رضا سرحدی نیا در شورای آموزش و پرورش خاش افزود:  سیستان و بلوچستان، استانی پهناور و دارای وسعت و پراکندگی بالا بوده که دولت برای رفع مشکلات آموزشی در این منطقه باید هزینه های فراوانی بپردازد .

وی اظهار کرد: با پوشش دادن افراد بازمانده از تحصیل و رشد بالای جمعیتی که همه ساله در استان داریم و هر سال نیز به آمار دانش آموزان اضافه می شود، مشکلات کمبود مدارس و تجهیزات آموزشی دوچندان می گردد .

سرحدی نیا بیان کرد: اجرای طرحهای روستا مرکزی و مجتمع های شبانه روزی باید در این استان مورد توجه قرار گیرند و در اولویت کاری دولت باشند .

فرماندار شهرستان خاش هم گفت: وضعیت مدارس و امکانات آموزشی در این شهرستان نا مناسب بوده و دانش آموزان در خاش با شرایط بد آموزشی و تحصیلی مواجه هستند .

حمیدالدین یوسفی افزود: در برخی نقاط شهرستان خاش دانش آموزان از نعمت داشتن مدرسه و کلاس درس مناسب و امکانات حداقلی مانند روشنائی، هوشمندسازی، آزمایشگاه، خوابگاه، سرویس بهداشتی، لوازم و زمین ورزشی و لوازم سرمایشی و گرامیشی و کارگاه و غیره محروم هستند .

وی اظهار کرد: در چند روستای شهرستان خاش مانند منطقه چاه احمد دانش آموزان در شرایط گرما و سرما با موتورسیکلت خود را از راههای دوردست و طی مسافت ۳۰ کیلومتر بیشتر و کمتر خود را به محل تحصیل می رسانند که از حیث فاوصل طولانی جاده و بی کیفیت بودن محورهای ارتباطی و شلوغ بودن مسیرها و وقوع حوادث ناگوار رانندگی خطرات فراوانی را به جان می خرند .

فرماندار خاش ادامه داد: خانواده های محروم و نیازمند در شهرستان خاش امکانات حداقلی و منازل خود را در اختیار آموزش و پرورش گذاشته اند که فرزندان شان از درس و تحصیل باز نمانند .

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان خاش هم گفت: امسال حدود ۳۸ هزار دانش آموز در ۳۳۲ مدرسه و ۱ هزار و ۵۹۹ کلاس درس به تحصیل علم می پردازند .

ام البنین کیخا افزود: سرانه آموزشی در شهرستان خاش کمتر از ۳ متر بوده و ۲۴ مدرسه دو شیفته و فاقد فضای مناسب هستند و در این شهرستان ۱۲ مدرسه خشت و گلی و ۳۲ مدرسه فرسوده وجود دارد .