حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 402574
سه شنبه - 6 شهریور 1397 - 15:30
رئیس بازرسی سازمان حج و زیارت:

برای تمامی مدیران حج ۹۷ کارنامه ارزشیابی صادر می‌شود

رئیس بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت با اشاره به ارزیابی و ارزش‌گذاری تمامی مدیران و کارگزاران حج امسال، گفت: به همه مدیران مجموعه‌های اجرایی و کاروان‌ها نمره می‌دهیم و برایشان کارنامه صادر می‌کنیم.

برای تمامی مدیران حج ۹۷ کارنامه ارزشیابی صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ناصر شرافتی رئیس بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه و شکل ارزشیابی ۴هزار ۵۰۰ تن از مدیران اجرایی و کارگزاران و نیروهای ستادی حج امسال گفت: بازرسی در تمامی بخش‌ها و واحدها حضور دارد و از هم‌اکنون کار ارزیابی و ارزشیابی کل عملیات حج را در ۲۴ بخش شروع شده است.

وی با بیان اینکه واحد ارزیابی و ارزشیابی در عملیات حج با مشارکت ۱۰ بازرس به طور مستمر در حال سرکشی از هتل‌ها، آشپزخانه‌ها و سایر واحدها هستند، افزود: واحد ارزیابی و ارزشیابی حج ۹۷ یکی از کمیته‌های ۲۴گانه‌ای است که نتایج بررسی‌ها و نظرات خود را برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ارائه می‌کند.

شرافتی با اشاره به اینکه بازرسی، گزارش خود را یک ماه بعد از پایان عملیات حج تحویل ریاست سازمان می‌دهد و واحد ارزشیابی کار خود را حدود دو ماه بعد از پایان عملیات حج ارائه می‌کند، گفت:برای همه یک کارنامه تشکیل می دهیم به طوری که بعد از پایان ارزیابی و ارزشیابی به هر یک از مدیران مجموعه، کاروان‌ها و واحدهای ستادی نمره داده و در عین حال جای اعتراض هم گذاشته‌ایم که اعتراض‌ها در کمیته اعتراضات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی شکل و نحوه کار ارزیابی و ارزشیابی را به اشکال مختلف اعلام کرد و گفت: دریافت نظرات و شکایات از طریق تلفنی، حضوری توسط بازرسان و مراجعه به مسئولان حین بازدیدهای مسئولان از جمله راه‌های ارزیابی و ارزشیابی است.

رئیس بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نظرخواهی‌ها از مدیران کاروان‌ها و مسئولان و دست اندرکاران قبل از شروع عملیات حج آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: در طول ایام حج و در جریان عملیات حج این بازرسی‌ها ادامه می‌یابد و در نهایت بعد از بازگشت به ایران نیز طی دو بار ارسال پیامک به حجاج میزان رضایتمندی آن‌ها را جویا می‌شویم.

شرافتی با اشاره به اینکه مدیران و کاروان‌هایی که نمره الف بگیرند، تشویق می‌شوند، گفت: همچنین دریافت‌کنندگان نمره سطح ب، قابل قبول و سطح ج مردود شناخته شده و از فعالیت معلق خواهند شد.  مردود شدگان سطح ج، به مدت چندسالی احتمالا از کار باز می‌مانند تا با طی دوره‌های آموزشی شاید بار دیگر به کار خود بازگردند.

مسئول بازرسی و ارزشیابی حج ۹۷ مجموعه کار اجرایی را مثبت ارزیابی کرد و با اظهار اینکه تاکنون روند فعالیت‌ها خوب بوده است، اظهار داشت: با این حال آسیب‌هایی نیز وجود دارد که در موقع خود در کمیته های ۲۴ گانه بررسی می‌شود.

انتهای پیام/