استانها » البرز
کد خبر : 884097
پنجشنبه - 23 آبان 1398 - 18:15

برای اراضی قولنامه‌ای البرز پروانه فعالیت صادر شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص نظارت بر حسن اجرا و صدور پروانه برای اراضی قولنامه‌ای گفت: اگر این طرح در استان اجرا شود خدمت بزرگی به تولید البرز است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سیدمجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: طرح‌های مشمول تبصره چهار ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب سال ۱۳۷۴ تغییر کاربری محسوب نمی شود و در راستای بهینه‌سازی تولیدات کشاورزی است و از محل تصویب این تبصره برای ۶۲۴ شغل ایجاد شده و همین تعداد به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با ارائه گزارشی از طرح‌های مصوب در سال ۹۷ و ۹۸ افزود: بیش از ۸۵ درصد دستگاه‌های خدمات‌رسان عملکرد خوبی داشته‌اند و میزان رضایتمندی مردم گویای این موضوع است. عمده طرح‌های اجرایی در شهرستان‌ها در حوزه‌های گلخانه‌ای، دیوارکشی، پرورش قارچ، شترمرغ، اسب، تأسیسات جانبی و گاوداری است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۵۶ پرونده مرتبط با تبصره چهار ارائه شده که شهرستان نظرآباد همچون سال گذشته با بیشترین تعداد پرونده پیشگام در ارائه خدمت‌رسانی است، مطرح کرد: زمان صدور مجوز از ۶ ماه به ۴۵ روز کاهش یافته است. از جمله اثرات اجرای طرح تبصره چهار، کاهش خطر سرمایه‌گذاری به دلیل کاهش زمان برنامه‌ریزی متقاضی از تشکیل پرونده تا اجرای طرح، جلوگیری از سرگردانی متقاضیان در دستگاه‌های مختلف و رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع و رضایتمندی فرمانداران و ادارات مورداستعلام مراجعه‌کنندگان است.

موسوی ضمن ارائه پیشنهادی در خصوص نظارت بر حسن اجرا و صدور پروانه برای اراضی قولنامه‌ای اذعان کرد: اجرای این طرح در استان البرز بلامانع است و راهکارهای لازم طراحی و از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده اما در البرز هیچ اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته که اگر این طرح در این استان اجرا شود خدمت بزرگی به تولید البرز می‌شود.

عزیزالله شهبازی، استاندار البرز نیز با اشاره به اینکه صدور پروانه برای اراضی قولنامه‌ای یک امر حقوقی است، اظهار کرد: هر آنچه که مربوط به تولید است باید دارای اسناد باشد و استفاده از این اسناد برای اعطای تسهیلات و مجوزها لازم است و باید اسناد قولنامه‌ای مرتبط با تولید،کشاورزی و دام صادر شود تا دستگاه‌های خدمات‌دهنده بتوانند مانند اسناد رسمی با آن‌ها برخورد کنند.

محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در راستای ارائه گزارش رئیس جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: باید سرعت کار در انجام اقدامات تولیدی افزایش یابد تا رضایتمندی‌ها افزایش یابد؛ با این روش می‌توان سرمایه‌های سرگردان را مدیریت کرد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۸/م/س