استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 480676
سه شنبه - 24 مهر 1397 - 22:27
مديرکل ميراث فرهنگي خراسان شمالی:

برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ما برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم تا از ظرفیتشان استفاده کنیم.

برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، حبیب یزدان پناه صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در حوزه‌ میراث فرهنگی مجموعه‌هایی داریم که می‌تواند در برند سازی خراسان شمالی کمک زیادی کند و یکی از این میراث بلقیس است که ۷۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اختصاص داده‌شده است تا جذب گردشگر استانی، کشوری و حتی از خارج از کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: تپه آش خانه دیگر ظرفیتی است که هم‌اکنون گروه آلمانی به کمک گروه‌هایی داخلی در آن مشغول کاوش هستند، ارگ باستانی شیروان، مجموعه معصوم زاده در بجنورد و مجموعه مفخم دیگر آثار هستند که برای مفخم با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی توافقاتی برای در اختیار قرار دادن بخش شمالی آنجا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی به برخی از آثار تاریخی و طبیعی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: همه این‌ها ملی و برای مردم هستند اما ۴۱ نفر برای کاوش‌های غیرقانونی دستگیرشده‌اند و از مردم می‌خواهیم قدر آثار تاریخی را بدانند و به دنبال کاوش نروند.

وی ادامه داد: قصد داریم تا دهه فجر موزه خانه مفخم، موزه بانک ملی، موزه مشاهیر و موزه ارتش را راه‌اندازی کنیم.

یزدان پناه در خصوص صنایع‌دستی نیز بیان کرد: اغلب کار صنایع‌دستی استان مربوط به افرادی است که ازنظر مالی و متوسط رو به پایین هستند و بخش زیادی از این افراد زنان سرپرست خانواده هستند.

وی همچنین افزود: در شش ماه گذشته ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تسهیلات ارائه‌شده و اکنون ۱۲۵۰ کارگاه فعال صنایع‌دستی و ۵۶ فروشگاه داریم و ۱۲۴۰ نفر نیز بیمه‌شده هستند، همچنین موفق به دریافت ۴ مهر اصالت یونسکو شده‌ایم و ۵۱ اثر ملی ثبت کرده‌ایم و درنهایت بجنورد به‌عنوان شهر گلیم و سفره کردی شناخته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان نیز گفت: کارگروه عشایری برای اولین بار در استان تشکیل‌شده است تا از ظرفیت عشایر در استان استفاده شود.

وی در ادامه افزود: ما برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کرده‌ایم تا از ظرفیتشان استفاده کنیم.

یزدان پناه تصریح کرد: اکنون ۲۸ بوم گردی در استان فعال است و تا دهه فجر ۴۰ پروژه تعریف‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی در خصوص وضعیت چشمه ایوب در پایان گفت: تکلیف ایوب مشخص نبود و درنهایت تصمیم بر این شد تا اداره اوقاف متولی آنجا شود و اکنون قرارگاه سازندگی سپاه در حال بازسازی زیرساخت‌های آنجاست.

انتهای پیام/