استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 999110
سه شنبه - 7 اردیبهشت 1400 - 13:00
استاندار قم مطرح کرد:

براساس مصوبه ستاد ملی برگزاری مراسم شب های قدر و عید فطر در فضای باز و با سقف زمانی حداکثر دو ساعت مجاز است

استاندار قم با اشاره به تمدید یک هفته ای محدودیت های مربوط به شرایط قرمز و نارنجی، از لغو طرح ممنوعیت شبانه خودرو در شب های قدر خبر داد و گفت: مراسم لیالی قدر و نماز عید فطر در فضاهای باز و تا سقف زمانی حداکثر دو ساعت برقرار خواهد بود.

براساس مصوبه ستاد ملی برگزاری مراسم شب های قدر و عید فطر در فضای باز و با سقف زمانی حداکثر دو ساعت مجاز است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه ی جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس و به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به گزارش وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان های مختلف اظهار کرد: در ۲۵ استان کشور وضعیت بیماری همچنان روبه افزایش است.
وی با بیان اینکه در ۷ استان وضعیت وخیم و در ۱۸ استان دیگر شرایط افزایشی است افزود: وضعیت استان قم نیز در این جلسه افزایشی گزارش گردید که امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم طی دو هفته ی آینده این روند را در استان کنترل کنیم.
استاندار قم شیوع ویروس جهش یافته هندی کرونا در هند و برخی کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و با اشاره به خطرات این نوع از ویروس تصریح کرد: بایستی نظارت ها و مراقبت ها تشدید شوند تا از ورود این ویروس به کشور و استان قم جلوگیری شود.
سرمست در ادامه با بیان اینکه تامین واکسن در اولویت ستاد ملی کرونا است ادامه داد: در این جلسه پشتیبانی از خرید واکسن به صورت انبوه و تولید آن در داخل مورد تاکید قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به تمدید محدودیت های مربوط به شرایط قرمز و نارنجی خاطرنشان کرد: در شب های قدر محدودیت تردد شبانه لغو خواهد شد و مراسم لیالی قدر و نماز عید فطر در فضاهای باز و حداکثر تا سقف دو ساعت برقرار خواهد بود.