اقتصادی » تولیدی » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 216090
یکشنبه - 8 بهمن 1396 - 12:43

بتن اکستروژنی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، افزودنی های شیمیایی تعریف متداول ارائه شده در استاندارد   ASTM c125برای افزودنی عبارت است از موادی که در بتن یا ملات بلافاصله قبل و یا هنگام اختلاط اضافه میشود. از خواص مواد افزودنی حل شدن در آب است این در حالیست که افزودنی های موجود دیگری نیز هستند که در […]

بتن اکستروژنی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، افزودنی های شیمیایی

تعریف متداول ارائه شده در استاندارد   ASTM c125برای افزودنی عبارت است از موادی که در بتن یا ملات بلافاصله قبل و یا هنگام اختلاط اضافه میشود.

از خواص مواد افزودنی حل شدن در آب است این در حالیست که افزودنی های موجود دیگری نیز هستند که در ساخت بتن های خاص به کار میرود و قابلیت انحلال در آب را ندارند نظیر :لاتکس های پلیمری و مواد جبران کننده جمع شدگی لیکن در این مقاله به شرح افزودنی ها ی قابل حل نظیر مواد افزودنی حباب زا ، افزودنی های کنترل کننده گیرش ، افزودنی های روان کننده خواهیم پرداخت.

افزودنی های حباب زا

مواد حباب زا را میتوان برای مقاوم شدن بتن در برابر یخ زدگی استفاده کرد ، مواد حباب زا مقدار هوایی را که در بتن در زمان ساخت وارد میشود افزایش می دهند. در یک اختلاط بهینه برای ایجاد مقاومت مطلوب در برابر یخ زدگی با استفاده از مواد افزودنی حباب زا در حدود ۹ درصد حجم بخش ملات با حباب های هوا پر شده و این حجم هوا کل فضاهای خالی موجود در ملات را پس از گیرش ۳ الی۴  درصد افزایش می دهد.

افزودنی های کنترل کننده گیرش

دیرگیر کننده ها را میتوان برای مقابله با اثرات حرارت های زیاد محیط که کاهش زمان گیرش را باعث میشوند به کار برد.

افزودنی های دیرگیرکننده (تیپ B در ASTM c 494 ) شامل: ۱- اسید های هیدروکربکسیلیک و نمک های آن

۲-اسیدهای لیگنو سولفونیت و نمک های آن

۳-شکر و مشتقات آن

۴-متوسفات ها و نمک های ارگانیک فوسفونات

۵-نمک های فلزات آمفوتریک می باشند.

افزودنی های روان کننده

دو نوع افزودنی وجود دارد ۱-روان ساز  ۲-روان ساز و کندگیرکننده

که این افزودنی ها نیز از لیگنو ها و نفتالین سرچشمه میگیرند

در بتن اکستروژنی با توجه به نسبت آب به سیمان که ۲۸ صدم است اغلب از روان کننده هایی که بر پایه لیگنو هستند جهت کارایی بتن در زمان اکسترود شدن استفاده میگردد ولیکن میزان مصرف باید به گونه ای باشد که زمان گیرش را به تاخیر نیندازد زیرا با توجه به دپو شدن پانل ها پس از اکسترود شدن بر روی همدیگر به نحوی که ۴ الی ۷ عدد پانل بدون ایجاد هیچگونه تغییر شکلی باید بر روی هم قرار گرفته و سپس وارد اتاق کیورینگ میشوند.

عکس پانل های تولید شده قبل از ورود به مرحله کیورینگ

 

آیا میدانید

با استفاده از پانل های دیواری آکوتک میتوان حصار کشی محوطه را تا ارتفاع ۳۲۰ سانتی متر به آسانی با اجزایی متشکل از : ستون های H  شکل بتنی و فونداسیون های پیش ساخته بتنی و کلاف U فلزی در اطراف دیوار ها ایجاد کرد.

تصویر ستون های بتنی H شکل و کلاف U فلزی ایجاد شده در دور پانل ها برای دیوار محوطه به ارتفاع ۳۲۰ سانتی متر