استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 819324
چهارشنبه - 13 شهریور 1398 - 11:43
مدیرعامل واگن پارس:

 با کمک رجاء عمر ناوگان مسافری را کاهش خواهیم داد

شرکت حمل ونقل ریلی رجاء به منظور حمایت از صنایع داخلی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای خود و با در نظر داشتن تولید و تحویل به موقع واگن‌های قرارداد فروش ۳۳ دستگاه واگن مسافری ۴ تخته فی ما بین آن شرکت و شرکت واگن پارس موافقت نمودبا افزایش ۲۵ درصدی قرارداد مذکور تعداد ۸ دستگاه واگن مسافری ۴ تخته از شرکت واگن پارس خریداری نماید و مقرر گردید این تعداد واگن حداکثر تا اوایل سال آینده تحویل داده می‌شود.

 با کمک رجاء عمر ناوگان مسافری را کاهش خواهیم داد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شرکت حمل ونقل ریلی رجاء به منظور حمایت از صنایع داخلی و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای خود و با در نظر داشتن تولید و تحویل به موقع واگن‌های قرارداد فروش ۳۳ دستگاه واگن مسافری ۴ تخته فی ما بین آن شرکت و شرکت واگن پارس موافقت نمودبا افزایش ۲۵ درصدی قرارداد مذکور تعداد ۸ دستگاه واگن مسافری ۴ تخته از شرکت واگن پارس خریداری نماید و مقرر گردید این تعداد واگن حداکثر تا اوایل سال آینده تحویل داده می‌شود. این اقدام شرکت حمل و تقل ریلی رجاء ضمن جلوگیری از توقف خط تولید واگن‌های مسافری و حذف اشتغال موجود در افزایش ظرفیت و حمل مسافر در داخل کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

مختاری افزود: همچنین با در نظر گرفتن عمر بالای واگن‌های مسافربری در حال سیر شرکت حمل و نقل ریلی رجاء و نیاز به بازسازی واگن‌های مذکور، آن شرکت بازسازی ۵۵ دستگاه از واگن‌های مسافربری آلمانی فرسوده خود را با انعقاد قراردادی به ارزش بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال به شرکت واگن پارس واگذار نمود.

در ادامه مدیر عامل شرکت واگن پارس گفت منابع مورد نیاز جهت اجرای قرارداد بازسازی ۵۵ واگن مسافربری از محل تبصره ۱۸ بودجه که با حمایت و مساعدت وزارت راه وشهرسازی – راه آهن جمهوری اسلامی ایران تخصیص داده شده تعیین می‌گردد.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است و علاوه بر توان ساخت انواع واگن در حوزه بازسازی و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی نیز مزیت دارد.