استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 1004032
پنجشنبه - 6 خرداد 1400 - 10:46

با ورود دستگاه قضایی پرونده نوجوان دوره‌گرد مختومه شد

معاون دادستان قم با بیان اینکه عوامل خاطی در پرونده، اخراج و شرکت پیمانکار نیز تعهد داد تا دیگر چنین خطایی را مرتکب نشود، گفت: مقررشد فردی که اقدام به جمع‌آوری غیرقانونی ضایعات نموده بود نیز ساماندهی گردد.

با ورود دستگاه قضایی پرونده نوجوان دوره‌گرد مختومه شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون دادستان قم درباره اتفاق اخیر و برخورد نامناسب با یک فردی که اقدام به جمع‌آوری ضایعات می‌نمود گفت: بلافاصله پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل و تمامی عوامل دخیل در این موضوع  احضار شدند که با بررسی همه‌جانبه موضوع و رضایت فردی که با وی برخورد نامناسب صورت گرفته بود همچنین تعهد مسئولین مربوطه به تکرارنشدن موارد مشابه مختومه شد.

وی اظهار داشت: دوره‌گردی و جمع‌آوری ضایعات اقدامی غیرقانونی است که ساماندهی و مدیریت آن در حوزه‌ مسئولیت شهرداری است و عوامل آن باید تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند فعالیت کنند ولیکن همین سازمان و شهرداری موظف است بر رفتار پیمانکاران خود نظارت داشته باشد تا حقوق‌ و کرامت انسانی شهروندان را خدشه‌دار نکنند.

معاون دادستان قم با بیان اینکه عوامل خاطی در پرونده اخراج و شرکت پیمانکار نیز تعهد داد تا دیگر چنین خطایی را مرتکب نشود، افزود: مقررشد فردی که اقدام به جمع‌آوری غیرقانونی ضایعات نموده بود نیزساماندهی گردد.

وی با اشاره به نقش و مسئولیت شهر‌داری قم در حوزه‌های گوناگون تصریح کرد: دستگاه قضایی به وظیفه‌شناسی و دلسوزی مدیریت شهری قم اطمینان دارد و از تلاش‌های قانونمند این عزیزان همواره حمایت کرده که امید است شهروندان و پیمانکاران شهرداری هم به صورت قانونمند در اداره امور شهر کوشا باشند.

معاون داستان قم با تأکید بر حفظ حقوق شهروندی و حساسیت دستگاه قضایی نسبت به این موضوع، ضمن تشکراز رسانه‌ها خواست تا با رفتار قانونی و رعایت چارچوب‌های اخلاقی در این حوزه فعالیت کنند تا موجب وهن شخصیت افراد و سوءاستفاده بیگانگان نگردند.