زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان همزمان با گرامیداشت دهه فجرو در آستان چهل وچهارمین فجر انقلاب اسلامی  درباره برنامه های تامین اجتماعی جهت مقاوم سازی سازی بیمارستان شریعتی که بیش از ۵۰ سال از قدمت آن می گذرد به خبرنگار ربیع پاسخ داد: حدود ۴۰ درصد خدمات بستری و درمان در بیمارستان شریعتی شهر اصفهان انجام می‌شود، پیش‌تر طرح احداث بیمارستانی جایگزینی برای این بیمارستان مطرح شد که زمینی خریداری و بیمارستان جدیدی ساخته شود تا حجمی از خدمات به آنجا منتقل شود اما این اتفاق نیفتاد.

محمد رجالی،با اشاره به اینکه بیمارستان شریعتی تاکنون سه مرتبه مقاوم سازی شده است، افزود: ضلع شرقی بیمارستان در سال ۱۳۸۶ تخریب و بازسازی و ضلع غربی آن در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۸ مقاوم سازی شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۸۰ نفر پرسنل در این بیمارستان فعالیت می‌کنند، گفت: با توجه به حجم کار این بیمارستان که از ۶۰ هزار عمل جراحی انجام شده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سال جاری بیش از ۳۰ هزار عمل در بیمارستان شریعتی بوده و نیاز به این بیمارستان و با توجه به اینکه ساخت بیمارستانی جدید زمان‌بر است برای مقاوم سازی بیمارستان یک شرکت مشاور انتخاب شده است.

رجالی با بیان اینکه که تلاش می‌کنیم مقاوم سازی فنی انجام شود که خدمات دهی در این بیمارستان تا ۲ دهه آینده امکان‌پذیر باشد، به خبرنگار ربیع گفت: شرکت مشاور در حال بررسی طرح است، اگر نتایج مشخص شد که قابل مقاوم سازی است اعتبار مورد نیاز مصوب خواهد شد ضمن اینکه مطالعات نشان داده بدون اینکه بخش‌های بیمارستان تعطیل شود می‌توانند مقاوم سازی ساختمان را انجام دهند.

 افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی 

وی همچنین از افتتاح بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی در دهه فجر، خبر داد و گفت:اولین جراحی قلب در دهه فجردربیمارستان شریعتی انجام خواهد شد. ۲۵ میلیارد تومان هزینه سازه این بخش شده و ماهانه هشت میلیارد تومان جدای از تجهیزات، هزینه مصرفی این بخش برای تأمین اجتماعی است.

رجالی افزود: دو دیوار از قسمت بیمارستان غرضی ترک برداشته و تیمی به منظور بررسی شرایط در نظر گرفته شده تا علت آن مشخص شود، اما هنوز گزارشی از این موضوع ارائه نشده است.

ایجاد صندوق درمانی بیماران صعب‌العلاج از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: ایجاد صندوق درمانی بیماران صعب‌العلاج یکی از اقدامات بزرگ دولت فعلی است. اعتبار اولیه این صندوق حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد بوده است و تا این لحظه ۹۰ درصد هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود هشت میلیون ویزیت سرپایی در ۹ ماهه سال جاری در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان انجام شده که مجموعه ویزیت پزشک، دریافت دارو، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی و واحدهای پاراکلینیک است‌، همچنین در ۹ ماهه سال جاری در سه بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، ۶۰ هزار مورد بستری انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش یافته است.

رجالی گفت: سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در حوزه خرید خدمت دارای قرارداد با چهار هزار مرکز و هزینه‌های درمانی مستقیم و غیرمستقیم این سازمان در سال گذشته برابر با حدود ۳۲ هزار میلیارد ریال و در ۸ ماهه سال جاری برابر ۲۵ هزار میلیارد ریال است.

افزایش بستری‌ها درمراکزملکی تامین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مراکز ملکی تامین اجتماعی شاهد افزایش موارد بستری‌ها هستیم گفت: جراحی‌های انجام شده در مدت زمانی مطرح شده نیز برابر با ۳۶ هزار و ۵۰۰ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایشی ۲۵ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، ۹۰ هزار میلیارد بدهی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۱۴ میلیون خرید خدمت انجام شده است. کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی سازمان تأمین اجتماعی در شهرک شهید کشوری، بزرگترین پروژه عمرانی سال جاری محسوب می‌شود که اقدامات مقدماتی آن در دست انجام است.

زهرا نصیری