تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 259728
شنبه - 18 فروردین 1397 - 20:00

با سری جدید SSD های WD Black سرعت کامپیوتر خود را به اوج برسانید

سالیان متمادی SSD های M.2 سامسونگ سریع‌ترین محصولات بازار بودند اما اخیراً «وسترن دیجیتال» (Western Digital) سری تازه‌ای از SSD های پرسرعت خود را معرفی کرده است که با قیمت بسیار کمتر کارایی مشابه محصولات سامسونگ را ارائه می‌کنند.

با سری جدید SSD های WD Black سرعت کامپیوتر خود را به اوج برسانید

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سالیان متمادی SSD های M.2 سامسونگ سریع‌ترین محصولات بازار بودند اما اخیراً «وسترن دیجیتال» (Western Digital) سری تازه‌ای از SSD های پرسرعت خود را معرفی کرده است که با قیمت بسیار کمتر کارایی مشابه محصولات سامسونگ را ارائه می‌کنند.

در ساخت SSD های NVMe جدید سری WD Black از تراشه‌های حافظه ۳D TLC NAND جدید ۶۴ لایه وسترن دیجیتال و یک کنترلر اختصاص استفاده شده است. این SSD ها در ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه می‌شوند. بررسی وب سایت AnandTech نشان می‌دهد کارایی SSD های سری Black از سری EVO سامسونگ بهتر است و حتی برخی مواقع به پای سری PRO سامسونگ می‌رسد. سرعت خواندن متوالی در مدل‌های ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به ۳,۴۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن متوالی در مدل ۱ ترابایتی به ۲,۸۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. عملکرد خواندن تصادفی در مدل ۱ ترابایتی به ۵۰۰,۰۰۰IOPS می‌رسد که آن را به گزینه‌ای ایده برای سیستم‌های گیمینگ حرفه‌ای تبدیل می‌کند. دوام مدل ۱ ترابایتی ه ۶۰۰ ترابایت نوشتن در طول عمر، دوام مدل ۵۰۰ گیگابیتی ۳۰۰ ترابایت و دوام مدل ۲۵۰ گیگابایتی ۲۰۰ ترابایت اعلام شده است.

مدل ۲۵۰ گیگابیتی با قیمت ۱۲۰ دلار، مدل ۵۰۰ گیگابایتی ۲۳۰ دلار و مدل ۱ ترابایتی ۵۵۰ دلار عرضه می‌شود.