اجتماعی » خواندنی
کد خبر : 253512
پنجشنبه - 2 فروردین 1397 - 12:10

با خواص رنگ‌های سرد آشنا شوید

رنگ های سرد و گرم هر یک دارای ویژگی های خاصی در روان افراد می شود.

با خواص رنگ‌های سرد آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از باشگاه خبرنگاران، رنگ های سرد و گرم هر یک دارای ویژگی های خاصی در روان افراد می شود.
ابراهیم غفاری حق روانشناس عمومی عنوان کرد: رنگ ها نقش مهمی در حالات و روحیه افراد داشته و خاصیت هر گروه از آن ها با توجه به سرد یا گرم بودن، متفاوت است.
وی افزود: رنگ های گرم خاصیت انرژی بخش بودن را دارد ولی بر خلاف آن رنگ های سرد اثر آرامش بخشی داشته، از جمله رنگ سبز که باعث ایجاد حس خوشایند و کاهش استرس شده و به همین دلیل روانشناسان توصیه به نگهداری گیاهان در خانه را دارند.
غفاری حق گفت: رنگ آبی از دیگر رنگ های سرد بوده که باعت ایجاد آرامش، جلوگیری از بی خوابی، کاهش بیش فعالی در کودکان و افزایش قوه خلاقیت و ابتکار در آنان می شود.
این روانشناس در پایان تأکید کرد: رنگ بنفش نیز از رنگ های سرد بوده که باعث تحرک و فعالیت بخشی در مغز شده و همچنین توانایی خلاقیت را بالا برده ولی استفاده این رنگ های سرد به صورت خالص در محیط اطراف انسان باعث ایجاد احساس تنبلی، خمودگی، ناامیدی، انزوا، کم تحرکی، ناامنی و دلمردگی در افراد شده که توصیه به استفاده آن ها به همراه رنگ های گرم می شود.