تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 314080
جمعه - 11 خرداد 1397 - 08:43

با بلندترین برج چوبی جهان آشنا شوید

بلندترین برج چوبی جهان به دست استرالیایی ها در دست ساخت است. برجی که با تکیه بر فناوری و تکنولوژی و تنها از طریق مواد چوبی ساخته می شود.

با بلندترین برج چوبی جهان آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری ربیع،بلندترین برج های جهان را نمی توان در یک کشور یا قاره خاص متمرکز دانست، این روزها بلندترین برج های جهان از آسیا تا اروپا گسترده اند. اما این نخستین بار است که بلندترین برج چوبی جهان ساخته می شود.

بلندترین و بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان که مصالحی به جز چوب در برپایی آن به کار گرفته نشده است، در بریسبین، پایتخت کویینزلند استرالیا در حال ساختن است.

مهندسان برای ساخت این برج بلند و بزرگ از الوارهای متقاطع چوبی استفاده کرده‌اند و تکه‌های چوب را با چسب و تحت فشار به هم چسبانده‌اند که مقاومت این ساختمان را مانند ساختمان‌های ساخته شده از فولاد و بتن بالا می‌برد ولی وزن آن را کاهش می‌دهد.

جالب است بدانید شرکت سازنده بلندترین برج چوبی جهان،  در مصاحبه‌ای ادعا کرده است هیچگونه خطری از جمله آتش‌سوزی و موریانه، بنای ساختمان را تهدید نمی‌کند .

اما اگر از این ادعا متعجب هستید، جالب است بدانید که علت ای ادعا آزمون های پیش تولید است. درواقع مصالح بلندترین برج چوبی جهان از پیش در برابر آتش امتحان و تأیید شده‌اند . بنابراین بنای مذکور با  پی بتنی از خاک جدا شده که با این وجود دیگر موریانه‌ای به چوب‌های ساختمان ۴۵ متری حمله نخواهد کرد. با این وجود بلندترین و بزرگترین برج اداری چوبی جهان قرار است در شهر بریسبین با قیمت ۲.۹ میلیارد دلار به فروش برسد.

اگر ادعاهای طراح بلندترین برج چوبی جهان را باور کنیم. پس می توانیم امیدوار باشیم که این برج به صرفه‌تر، سریعتر و سازگارتر با محیط زیست ساخته می شود. چون با این روش کربن دی‌اکسید کمتری در هوا تولید می‌شود و نسبت به آهن و بتن، مصالح کمتری هدر می‌روند. این مطالح ابتدا روی زمین به هم چسبیده می‌شوند و سپس با استفاده از جرثقیل روی هم سوار می‌شوند.