استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 487884
یکشنبه - 29 مهر 1397 - 18:29
صادرکننده نمونه خراسان شمالی:

با این روند اقتصادی، به صادرات صفر می‌رسیم / عدم کمبود کالا در داخل کشور

صادرکننده نمونه خراسان شمالی گفت: اگر وضعیت اقتصادی بر همین روال باشد تمام بازارهای خارجی تا سال آینده از دست خواهند رفت و به نقطه صفر می‌رسیم.

با این روند اقتصادی، به صادرات صفر می‌رسیم / عدم کمبود کالا در داخل کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حسن علی مرادیان صادرکننده نمونه سال‌های ۹۱ تا ۹۶ اظهار کرد: حدود ۲۵ سال است در این حرفه‌ام و ۹ سال است که به‌صورت رسمی توسط شرکت صادرات می‌کنم و صادرات ما بیشتر درزمینه پتروشیمی و خشکبار است.

وی با اشاره به عدم کمبود محصولات صادراتی در کشور افزود: هیچ‌گونه کمبودی در محصولات صادراتی در بازارهای ایران وجود ندارد و ما محصولات کشاورزی که در ایران بازار محدودی دارند را صادر می‌کنیم.

مرادیان از معضل متغیر بودن قوانین و عدم ثبات بازار گفت و ادامه داد: پسرفت ساعتی صادرات ما زمانی اتفاق افتاد که نسنجیده و بدون مشورت با بخش خصوصی قوانین به تصویب رسیدند و تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی جامعه توسط افرادی انجام شد که تنها اقتصاد را داخل کتاب‌های درس خواندند و برخی رشته تحصیلی‌شان هم اقتصاد نبوده است.

وی همچنین ادامه داد: عدم ثبات بازار، عدم ثبات قوانین و مقررات در خصوص صادرات و واردات و عدم ضمانت‌های اجرایی برای تداوم کار، همچنین بخشنامه‌هایی که بدون کارشناسی و بررسی مسائل جانبی به‌صورت  لحظه‌ای ابلاغ می‌شود نه تنها باعث شده به‌سختی کار ما اضافه شود بلکه ما نتوانستیم با مشتریان قرارداد درازمدت ببندیم.

مرادیان تصریح کرد: در زمان تقدیر و تشویق، اعلام آمار برترین‌ها تمام تریبون‌ها و نگاه‌ها به سمت ما است اما در طول سال هیچ مقام و مرجعی به‌طور مستقیم نتوانسته در مشکلات با ادارات و گمرک‌ها از ما دفاع کند و حتی پس از مطرح‌شدن مشکلات به‌هیچ‌عنوان به این گلایه‌ها رسیدگی نشد و انعکاسش تنها به گوش خودمان رسید.

وی در انتها خاطرنشان کرد: اگر وضعیت اقتصادی با همین روال پیش برود ما در یک سال آینده تمام بازارهای خارجی خود را از دست خواهیم داد و عملاً به نقطه صفر می‌رسیم.‌

انتهای پیام/