ابراهیم قربانی » تولیدی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 402149
سه شنبه - 6 شهریور 1397 - 12:20
ساداتی نژاد:

باید نگاهمان را به صنایع دستی تغییر دهیم

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: در جهان تنها شش نقطه وجود دارد که از آن به عنوان خاستگاه تمدن بشری یاد می شود که یکی از این نقاط سیلک است

باید نگاهمان را به صنایع دستی تغییر دهیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موقعیت درخشان دیروز و امروز کاشان اظهار کرد: این دیار از معدود شهرهایی است که تنها به گذشته ممتاز خود نمی بالد بلکه به شرایط ویژه امروز خود نیز افتخار می کند.

وی تاکید کرد: در جهان تنها شش نقطه وجود دارد که از آن به عنوان خاستگاه تمدن بشری یاد می شود که یکی از این نقاط سیلک است به عبارت دیگر کاشان در یک ششم داشته های جهان سهیم است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه درخشان صنعت نساجی آن را در هم آمیخته با زیست مردم این خطه دانست و گفت: بر همین مبناست که شاهدیم نام های خانوادگی متعدد مرتبط با صنعت نساجی در این شهر یافت می شود.

ساداتی نژاد در عین حال خواستار تغییر نگاه به حوزه صنایع دستی شد و گفت این واقعیت که با وجود جامعه هدف چند ملیونی گردشگر نتوانستیم از این ظرفیت فرهنگی تولید ثروت کنیم نشان دهنده آن است که باید نگاهمان را تغییر دهیم.

وی در پایان از شهرداری کاشان خواست در ادامه رویکرد خود نسبت به عرضه نماد های تمدنی، المان های مرتبط با پیشینه صنایع دستی کاشان را نیز در معرض دید عموم قرار دهد