استانها » البرز
کد خبر : 662053
چهارشنبه - 15 اسفند 1397 - 07:39
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

باید به سمت تمرکززدایی و تفویض اختیارات به مناطق حرکت کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خواستار تمرکززدایی از شهرداری این کلانشهر شد و این امر را مانع انفعال و خمودگی سیستم اداری دانست.

باید به سمت تمرکززدایی و تفویض اختیارات به مناطق حرکت کنیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن تاکید برچابک سازی سیستم اداری شهرداری اظهار داشت: معاونت ها و ادارات کل مستقر در ستاد مرکزی شهرداری کرج باید به سمت تمرکززدایی و تفویض اختیارات به سمت مناطق و سازمانها به عنوان بازوان اجرایی شهر حرکت کنند و عملکرد خود را بر سیاستگذاری و هدفگذاری و تبیین نقشه راه متمرکز کنند و در واقع این اعتماد می تواند به تقویت بدنه کارشناسی شهرداری و شایسته سالاری در انتصابات نیز کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: متاسفانه برخی ردیف های اعتباری که می تواند در اختیار مدیران مناطق قرار گیرد تا با شناخت بیشتری از نیازها و مطالبات شهروندان و مشکلات منطقه هزینه شود در بودجه معاونت ها پیش بینی شده است. زمانی که اعتبار مناطق در حوزه های ترافیکی و غیره به صورت یک ردیف جامع دیده می شود، در بسیاری موارد امکان جذب آن به جهت سنگین بودن وجود ندارد و این موضوع به روند خدمت رسانی به شهروندان خلل جدی وارد می آورد.

وی خواستار افزایش اختیار مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج در حوزه های عمرانی شد و تاکید کرد: چابک سازی و تمرکززدایی در ستاد مرکزی آثار مطلوبی به همراه دارد و مسیر را برای تحقق اهداف و سیاستها تسهیل می کند و شورای شهر کرج در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ در حد امکان به این موضوع توجه دارد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۰/ب/۱