استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 727427
چهارشنبه - 8 خرداد 1398 - 17:50

باید به دنبال منابع جدید مالیاتی در کشور بود/ بلااستفاده ماندن بسیاری از منابع دولت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم یافتن منابع جدید مالیاتی در کشور گفت: بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده و باید مولدسازی شود.

باید به دنبال منابع جدید مالیاتی در کشور بود/ بلااستفاده ماندن بسیاری از منابع دولت

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، علی عسگری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصاد در شرایط فعلی کشور اظهار کرد: وزارت اقتصاد حوزه گسترده‌ای را شامل می‌شود و در این حوزه مسئولیت گسترده، کارگشایی باید انجام شود و گره‌های کشور را حل کند.

وی با تأکید بر نیازمندی کشور به‌کار کردن و فعالیت اقتصادی گفت: بخش زیادی از شرایط و وضعیت کسب‌وکار در کشور به‌دست مسئولان داخلی است و وزارت اقتصاد نیز در این حوزه اقداماتی را جهت تسهیل فضای کسب‌وکار انجام می‌دهد.

معاون توسعه منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر سنگین بودن رقم اعتبارات درآمدی و مالیات در کشور طی بودجه ۹۸ افزود: ظرفیت‌های مالیاتی در کشور امکان مانور دارد زیرا منابع ناشناخته زیادی در کشور برای وصول مالیات وجود دارد که علاوه بر آن می‌توان منابع ازدست‌رفته و جدید را به آن افزود و درآمد مناسبی را برای کشور ایجاد کرد که این امور با دقت نظر و تلاش ایجادشده و درآمدها به دولت هدایت می‌شود.

وی یکی از برنامه سال جای وزارت اقتصاد و دارایی را مولدسازی دارایی‌های دولت عنوان کرد و افزود: بسیاری از منابع دولت بلااستفاده مانده و بر مبنای منابع ناپایدار قرار دارد که می‌تواند باید به استفاده از منابع پایدار حرکت کرد.

عسگری با اشاره به تجربه کشورهای دیگر جهان مبنی بر استفاده از منابع پایدار برای تأمین درآمدهای مجموعه‌های دولتی گفت: اکنون در کشور ما این اقدام انجام‌نشده و باید بر استفاده از منابع درآمدی پایدار جایگزین منابع درآمدی ناپایدار اقدام کرد.

وی مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده دولت را شامل مواردی همچون ساخت‌وساز و ایجاد فضاهای خدماتی عنوان کرد و افزود: در اقتصاد ایران مدیران توسعه‌ای عمل می‌کنند بی‌آنکه نسبت به اقدامات گذشتگان و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده حرکتی را انجام دهند.

معاون وزیر اقتصاد در بیان مثالی به عدم وجود سند برای ساختمان این وزارت خانه اشاره کرد و گفت: ساختمان وزارت اقتصاد حتی سند نداشت و نقشه UTM نیز برای آن تهیه نشده بود.

وی در انتها با تأکید مجدد بر موضوع مولدسازی درآمدهای دولت این اقدام را در راستای ایجاد درآمد دانست و برای انجام این برنامه خواستار برنامه‌های عملیاتی و یافتن راه‌حل برای تسهیل و روان شدن امور شد.

در انتهای این مراسم از اقدامات یکساله محمود قنبری به‌عنوان مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی تقدیر و مجید درخشانی به‌عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

گفتنی است محمود قنبری چندی پیش با حکم استاندار خراسان شمالی به‌عنوان سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی منصوب‌شده بود.

انتهای پیام/ر