به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: بانک‌ها باید نگاه خود را به روستاها عوض کنند، در بنیاد مسکن نیازمند شفاف ‌سازی هستیم اینکه زمین‌های طرح هادی که توسط بنیاد به فروش می‌رسد چگونه مصرف می‌شود اعتبارات چگونه است و این اتفاق مهمی است که با یک مقدار شفافیت در کار بنیاد می‌شود کارها را بهتر پیش برد.

سعید انصاری، بعد از ظهر امروزیکشنبه درنشست مشترک شورای استان با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، افزود: دهه پیش‌رو دهه روستاها است و بازگشت به روستاها را خواهیم داشت بحث توسعه گردشگری در برخی روستاها در حال انجام است و این امر موجب می‌شود تا افراد به روستاها بازگردند.

وی افزود: هیچ چیز بهتر از شفافیت نیست آنالیز کردن کارها و شفافیت موجب پیشبرد اهداف می‌شود. هیچ مدیری و کارشناس و کارمندی کارش شاخص نمی شود مگر اینکه کار ویژه انجام دهد کارهای روزمره که باید انجام شود نیازمند کارهای جدید هستیم ما باید به سوی همفکری با یکدیگر حرکت کنیم.

وی افزود: هدف گذاری توسعه همه جانبه روستا است، برنامه ریزی نیازمند اطلاعات است و به همین دلیل نیازمند بانک اطلاعاتی قوی هستیم. سامانه ای نرم افزاری را تشکیل داده ایم تا بر اساس آن مشکلات احصا و رفع شده و پتانسیل‌های هر روستا مشخص شود.

مشکلات روستاها اولویت بندی نشده است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان ادامه داد: کلیات مشکلات روستاها را همه می‌دانیم ولی چرا برخی مشکلات پس از ۲۰ سال همچنان مانده است، چون مشکلات اولویت بندی نشده بود، امروز باید اولویت‌ها مشخص شود و منابع و اعتبارات نیز برای آنها در نظر گرفته شود.

انصاری تصریح کرد: اگر ما مشکلات را اولویت بندی کنیم می توانیم اعتبارات را در طول سال بر مشکلات اولویت اول متمرکز کنیم متاسفانه نبود اولویت در روستاها اصل است و این مشکلات تا به امروز مانده است.

وی با اشاره به اینکه هدف همکاری در کنار هم است و اگر اینگونه نباشد حرکت رو به جلو نخواهیم داشت، گفت: سوال این است که چرا امروز مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این جلسه حضور ندارند بعد متوجه شدم در سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها و روستاهای کشور حضور دارند و دلیلش هم این است که سازمان همیاری‌ها با بنیاد مسکن اختلافاتی دارند که طبیعی است و باید با تعادل این موضوع را پیش ببرند.

خواسته اعضای شورای بخش روستا و دهیاری ها  باید در طرح هادی دیده شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان تاکید کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی حق تفکیک به دهیاری‌ها سپرده شده و هیچ کجا به حق و سهمی اشاره نشده است. در رابطه با قیر که سهمیه دولتی است و به دلیل اینکه دهیاری ها اجرایی نیستند در اختیار بنیاد قرار داده می شود و آن را تقسیم می‌کنند. این فرایند مشکلاتی را به وجود آورده است. چرا که در آن تفاهم نامه به نوعی آورده بنیاد مشخص نیست و پیمانکار نیز به دهیاری‌ها تحمیل می شود، بین نسبت قیر و آسفالت نیز سوالاتی مطرح می شود.

انصاری ادامه داد: خواسته اعضای شورای بخش روستا و دهیاری ها  باید در طرح هادی دیده شود این طرح یعنی هدایت روستا طی ۱۰ سال آینده، خواسته به حق روسای روستاها باید در این زمینه مد نظر قرار گیرد .