استانها » اصفهان » تولیدی » فرزانه افسرطه » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 536933
چهارشنبه - 30 آبان 1397 - 13:01

بانک‌ها باید رویه خود را با کارآفرینان تغییر دهند

دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان اجرایی در استان اصفهان به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی الگوهای برتر به جوانان برگزار شد.

بانک‌ها باید رویه خود را با کارآفرینان تغییر دهند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان اجرایی در استان اصفهان به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی الگوهای برتر به جوانان برگزار شد.
محسن نیرومند، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره جشنواره کارآفرینی، معرفی ۳ هزار کارآفرین برتر استانی و ۱۲۰ کارآفرین در سطح ملی افزود: در دوازدهمین جشنواره، ۶۴۴ کارآفرین ثبت‌نام کردند که با داوری‌های سخت، ۷ کارآفرین برتر انتخاب شدند؛ ۳ نفر در بخش صنعت، ۳ نفر در بخش کشاورزی و ۱ نفر در بخش خدمات؛ ضمن آنکه ۱ نفر به عنوان کارآفرین کشوری برگزیده شد.
وی از ارتقای ۱۳ رتبه‌ای کارآفرینی استان در سال ۲۰۱۸ و ۳ رتبه در سطح منطقه خبر داد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ابزار خوبی برای رشد کارآفرینی است.
مدیر کل اداره تعاون با اشاره به افزایش ۴/۲درصدی میزان بیکاری در استان، افزایش میزان مشارکت در کار را ۵/۳درصد اعلام کرد که حاکی از مشکلات اقتصادی است و اینکه یک نفر نمی‌تواند زندگی را اداره کند.
وی افزایش جویندگان کار و به‌ویژه بانوان در جست‌وجوی کار را علت افزایش مشارکت در کار دانست.
نیرومند میزان بیکاری را در افراد تحصیلکرده ۲۱درصد، در بانوان ۳۵درصد و در جوانان بیش از ۳۰درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود ۹۰ هزار دانش‌آموخته بیکار در استان باید به کارآفرینی بپردازیم.
وی بر نقش بانک‌ها در این راستا تأکید و تصریح کرد: بانک‌ها باید روش خود را با کارآفرینان تغییر دهند تا کسب و کارهای جدید راه‌اندازی شود.
در ادامه، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از توافق با اداره کل مالیات برای تشکیل هیئت‌های حل اختلاف در اتاق خبر داد.
وی به کارآفرینان و خیران در استان توصیه کرد نذورات خود را در جهت ایجاد اشتغال و استخدام افراد تحت پوشش بهزیستی هدایت کنند.