استانها » البرز
کد خبر : 535699
سه شنبه - 29 آبان 1397 - 17:54
معاون رئیس جمهور:

بانوان کارآفرین برای دریافت وام نیازمند حمایت‌های ویژه هستند

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: بانوان برای دریافت وام و تهیه وثیقه نیازمند حمایت‌های ویژه هستند و تشکل‌ها و تعاونی‌های بسیاری در راستای تسهیل‌گری ضمانت بانوان راه اندازی شده است.

بانوان کارآفرین برای دریافت وام نیازمند حمایت‌های ویژه هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از غرفه نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صادراتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زنان در جامعه نقش مفیدی برای رفع معضلات اقتصادی و رشد و توسعه ایفا کرده‌اند.
وی افزود: بانوان ایرانی خانه‌دار بیش‌از ۳۰ درصد از تولید ناخالصی ملی در کار خانگی نقش مفید داشته‌اند.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: خوشبختانه بانوان در حوزه اقتصادی بسیار فعال هستند و با داشتن تحصیلات عالیه در رشد و توسعه کشور نیز نقش چشم‌گیری دارند.
ابتکار بیان کرد: باید مهارت‌آموزی طبق علایق و سلایق بانوان انجام شود و به ایجاد مهارت کارهای کوچک و متوسط دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وجود مهارت نیاز اصلی ما در حوزه اشتغال و کسب و کار است که البته مراکز فنی‌وحرفه‌ای نیز در این راستا فعال هستند.
معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: با بازاریابی می‌توانیم به رونق اشتغال و تولیدات خانواده کمک کنیم و دومین قدم پس از مهارت‌آموزی بازاریابی است.
ابتکار تصریح کرد: داشتن مهارت کافی و بازاریابی درست به صادرات و توزیع درست تولیدات منجر خواهد شد.
به گفته وی وزارت ارتباطات و دولت در راستای تأمین نیاز اولیه و ارائه تسهیلات به بانوان تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: بانوان برای تهیه وثیقه نیازمند حمایت‌های ویژه هستند و تشکل‌ها و تعاونی‌های بسیاری در راستای تسهیل‌گری ضمانت بانوان راه اندازی شده است.
ابتکار متذکر شد: حوزه کشاورزی و صنعت امتیاز ویژه‌ای برای بانوان در نظر گرفته است و شهرک‌های صنعتی نیز از بانوان در زمینه‌‌های مختلف اشتغال‌زایی کرده است.
وی یادآور شد: بانوان در سال‌های ۹۵ تا ۹۶ موفق شدند بیش از ۶۰ درصد از مشاغل خانگی را به خود اختصاص دهند.
انتهای پیام/و