تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 258226
چهارشنبه - 15 فروردین 1397 - 13:47

بالاخره بهار گیمرها هم از راه رسید: احتمال کاهش قیمت کارت گرافیک در پی عرضه ماینر Antminer E3

سرانجام شایعات به واقعیت پیوستند و Bitmain یک ماینر اختصاصی برای استخراج ایریوم معرفی کرد. ارائه ASIC اختصاصی برای عرضه این رمز ارز می‌تواند به شدت از قیمت و تقاضا برای کارت‌های گرافیک گیمینگ بکاهد.

بالاخره بهار گیمرها هم از راه رسید: احتمال کاهش قیمت کارت گرافیک در پی عرضه ماینر Antminer E3

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرانجام شایعات به واقعیت پیوستند و Bitmain یک ماینر اختصاصی برای استخراج ایریوم معرفی کرد. ارائه ASIC اختصاصی برای عرضه این رمز ارز می‌تواند به شدت از قیمت و تقاضا برای کارت‌های گرافیک گیمینگ بکاهد.

این ماینر اختصاصی فقط ۸۰۰ دلار قیمت دارد که کمتر از قیمت یک کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 در ماه ژانویه است. این ماینر حدود ۸۰۰ وات مصرف دارد و هش ریت ۱۸۰MH/s (میلیون هش در ثانیه) را ارائه می‌کند که عملاً خرید کارت گرافیک گیمینگ برای استخراج ایتریوم را به یک گزینه غیر عاقلانه تبدیل می‌کند. برای درک بهتر کارایی این ماینر بد نیست اشاره کنیم هش ریت یک کارت RX 580 آن هم با مصرف ۱۰۰ الی ۱۵۰ وات نهایتاً به ۳۰MH/s است، بنابراین دیگر ماینرها چندان رغبتی برای خرید کارت های گرافیک گیمینگ برای استخراج ایتریوم نخواهند داشت. همچنین این اتفاق بر روی ارزش خود ایتریوم نیز بی تاثیر نخواهد بود.

پیش فروش این ماینر جدید که Antminer E3 نام دارد، آغاز شده و از ماه ژوئیه عرضه می‌شود. در حال حاضر هیچ یک از کارت‌های گرافیک موجود به اندازه Antminer E3 مقرون به صرفه نیست، از این رو دور از انتظار نیست ماینرها به آن هجوم بیاورند و در عوض تقاضا برای کارت‌های گرافیک به شدت کاهش یابد اما در عین حال افزایش قیمت Antminer E3 نیز دور از انتظار نیست. همچنین دور از تصور نیست بسیاری از ماینرها از فرصت استفاده کننده و کارت‌های گرافیک خود را پیش از افت قیمت‌ها به فروش برسانند تا با آن ماینر Antminer تهیه کنند.

Antminer E3 تنها برای استخراج رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم Ethash قابل استفاده است که به وضوح همه رمز ارزها را شامل نمی شود، اما از آنجایی که هم اکنون ایتریوم یکی از سودآورترین رمز ارزها است، عرضه این ماینر اختصاصی مستقیم و غیر مستقیم تاثیر قابل توجه ای بر قیمت کارت های گرافیک خواهد داشت. حتی اگر ماینرهای فعلی تمایلی به تهیه Antminer E3 نداشته باشند، ماینرهای جدید گوی رقابت را از آنها می ربایند و حفظ کارت های گرافیک بهترین گزینه موجود نیست.

در حقیقت کارایی Antminer E3 چندان هم خیره کننده نیست اما مزیت آن نسبت به ریگ های ماینینگ، هزینه اولیه بسیار کمتر است.