اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شرکت گاز استان اصفهان
کد خبر : 620903
چهارشنبه - 3 بهمن 1397 - 15:33

بازیابی پساب در شرکت گاز استان اصفهان

در شرکت گاز استان اصفهان برای صیانت از منابع آبی، پساب خاکستری تولیدی مورد بازیابی و استفاده مجدد قرار گرفت.

بازیابی پساب در شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، این شرکت در راستای حفاظت از منابع آبی استان، علاوه بر بهینه‎سازی مصرف آب با بکارگیری تجهیزات بهینه‎ساز، نظیر؛ استفاده از شیرهای اهرمی، شیرهای پدالی، سرشیرهای کاهنده، تغییر روش آبیاری فضای سبز از روش غرقابی به قطره‎ای، استفاده مجدد از پساب خاکستری را با بکارگیری تکنولوژی‎های نوین در فعالیت‎های زیست‎محیطی خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: پساب خاکستری تولیدی ناشی از روشویی و دوش های آب گرم، پس از جداسازی و ذخیره سازی، تصفیه شده و به پکیج تصفیه پمپاژ می گردد و پس از تصفیه کامل و ذخیره در مخزن های مخصوص، برای آبیاری ۴هزارمترمربع فضای سبز به کار میرود.
مهندس علوی، با اشاره به اینکه دراین سیستم پیش‎بینی شده روزانه حدود ۲هزار لیتر پساب تولیدی، تصفیه و برای فضای سبز موجود استفاده گردد، افزود: با این تکنولوژی ماهانه حدود ۶۰ مترمکعب آب صرفه‎جویی شده و به عنوان منبع تولید در نظر گرفته میشود.
وی، هزینه ی اجرایی این پروژه را حدود ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: نیمی از آن برای اجرای خط انتقال ( ۳۰۰ متر طول خط انتقال ) پساب تولیدی به پکیج هزینه شده که این هزینه، بدون در نظر گرفتن هزینه های تخریب زیست محیطی، هدرروی منابع و … طی ۶ سال  قابل بازگشت می باشد.
مهندس علوی، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان، استفاده از این تکنولوژی،گامی کوچک در حفظ منابع آبی و الگویی برای سایر سازمان ها و ادارت بوده و در آینده نیز این طرح در سطح ادارات گازرسانی استان اجرایی خواهد شد.