تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 542512
دوشنبه - 5 آذر 1397 - 17:41

بازگشت اپل به سوی اوست ؛ تولید دوباره گوشی iPhone X آغاز شد!

اخیرا گزارشی در مورد شرکت اپل و محصولات تولیدی این شرکت یعنی iPhone X و iPhone XS منتشر شده که نشان می دهد این شرکت به دلیل فروش ضعیف گوشی iPhone XS تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است.

بازگشت اپل به سوی اوست ؛ تولید دوباره گوشی iPhone X آغاز شد!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اخیرا گزارشی در مورد شرکت اپل و محصولات تولیدی این شرکت یعنی iPhone X و iPhone XS منتشر شده که نشان می دهد این شرکت به دلیل فروش ضعیف گوشی iPhone XS تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است.

تصمیمات جدید شرکت اپل در مورد گوشی iPhone X

شرکت اپل تصمیم گرفته است تا تولید گوشی iPhone X را به دلیل فروش ضعیف و غیر قابل انتظار گوشی های iPhone XS و XS Max ادامه دهد و این خبر کاملا موثق به نظر می رسد. این حرکت به دلیل قراردادی است که شرکت اپل با شرکت سامسونگ منعقد کرده تا تعدادی صفحه نمایش OLED از این شرکت خریداری کند.

شرکت اپل از یک سری از این صفحه نمایش های OLED در تولید گوشی های جدید استفاده کرد ولی وقتی این تعداد گوشی تولید شده فروش خوبی نداشت ، شرکت اپل تصمیم گرفته است که خط تولید گوشی مدل قبلی یعنی iPhone X را با استفاده از همین صفحه نمایش ادامه دهد. شرکت اپل زمانی که گوشی iPhone XS را راهی بازار کرد ، این شرکت خط تولید گوشی iPhone X را متوقف کرد.

تولید گوشی iPhone X از سر گرفته می شود

گوشی iPhone X به نظر می رسد هزینه کمتری در زمینه تولید نسبت به گوشی های iphone XS و XS Max دارد و این موضوع می تواند به دلیل سال تولید و قطعات آن باشد. در گذشته وقتی درخواست ها برای تولید گوشی های قدیمی بالا می رفت شرکت ها خط تولید آن گوشی به خصوص را دوباره فعال می کردند.تصمیمات جدید شرکت اپل در مورد گوشی iPhone X

گوشی مقرون به صرفه iPhone XR

خبرهای حاکی از آن است که شرکت اپل دستور داده تا میزان درخواست تولید سه گوشی جدید این شرکت به دلیل عدم رسیدن به حد فروش و نمایش ضعیف دور از انتظار این گوشی ها ، کاهش یابد. گوشی جدید ارزان قیمت اپل یعنی iPhone XR به نظر می رسد که هنوز در حال تلاش برای رسیدن به میزان فروش مناسب است.

به هر حال قیمت این گوشی از تمام گوشی های جدید پایین تر است و کاربران می توانند از این گوشی به عنوان گوشی جدید خود به جای گوشی iPhone 8 استفاده کنند زیرا قیمت این گوشی حتی از iPhone X نیز پایین تر بوده و می تواند گزینه ای مناسب برای خرید باشد. این موضوع شباهت بسیاری به گوشی مقرون به صرفه سابق اپل یعنی iPhone 5c دارد که توانست فروش خوبی داشته باشد. قطعا شرکت اپل تلاش می کند تا با اتخاذ تصمیمی درست باز هم بتواند میزان فروش محصولات خود را افزایش دهد و باید دید که بازخورد این تصمیم ها در آینده چگونه خواهد بود.

وضعیت مبهم شرکت های تامین کننده قطعات اپل

یکی از بخش هایی که بیشترین آسیب را در این زمینه دیدند شرکت های تامین کننده قطعات گوشی های اپل هستند که فشار فروش ضعیف گوشی های جدید آنها را نیز نگران کرده است ، به هر حال اگر گوشی ها فروشی نداشته باشند قطعا اپل نیز میزان درخواست قطعات خود را کاهش خواهد داد و این امری کاملا طبیعی و قابل پیش بینی است. با توجه به این آمارها هنوز اپل از میزان قطعات درخواستی خود هیچ اطلاعی ندارد و در وضعیت عجیبی قرار دارد. البته این شرکت با این شرایط غریبه نیست و قبلا هم با چنین چالش هایی مواجه شده است.

یکی از بخش هایی که شرکت اپل فروش مناسبی در آن نداشته است ، بازار ژاپن بوده و یکی از دلایل کاهش تولید گوشی های جدید همین موضوع است.