استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 850781
سه شنبه - 16 مهر 1398 - 12:39

بازگشایی محور مستقیم تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر(عج) تا دو ماه آینده

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است احتمال دارد تا دو ماه آینده محور مستقیم پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر(عج) بازگشایی شود.

بازگشایی محور مستقیم تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر(عج) تا دو ماه آینده

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عباس حلوایی‌زاده اظهار کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر(عج) که شامل یک محور روگذر مستقیم از بلوار امام علی(ع) به سمت بلوار کبیری است و یک رمپ جهتی با ارتفاع مثبت۲ نیز از بلوار امام علی(ع) به سمت بلوار خلیج فارس است احداث می‌شود.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم هدف از این طرح را اتصال کامل محور امام علی(ع) به خلیج فارس به منظور کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور شهروندان به ویژه زائران مسجد مقدس جمکران دانست و گفت: این پروژه با مبلغ ۴۶ میلیارد تومان از سوی شهرداری قم با سازمان توسعه و عمران شهرداری منعقد گردیده است.
حلوایی زاده با اشاره به شاخصه‌های این طرح، اذعان کرد: طول اصلی پل محور مستقیم ۳۵۰ متر است که عرض باند هر طرف حدوداً ۱۳ متر است.
وی اذعان کرد: سطح عرشه محور مستقیم در این طرح ۹ هزار و چهار متر مربع است و ۱۰۵ شمع و ۲۲ پایه در این طرح بکار برده شده است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: پل رمپی نیز دارای ۴۹۵ متر طول، ۹.۵ متر عرض متوسط و ۱۴ پایه با ارتفاع ۴ تا ۱۵ متر به صورت متغیر به علت اختلاف سطح است.
حلوایی زاده تصریح کرد: پیشرفت پروژه سازه اصلی محور مستقیم تکمیل شده است و تنها درگیری آن در قسمت فصل مشترک رمپ جهتی و محور مستقیم بوده است که امکان استفاده و بهره‌برداری از محور مستقیم را ایجاد نمی‌کرد که تصمیم بر این شد که ابتدا سازه رمپ جهتی تکمیل شود تا بتوان در اسرع وقت محور مستقیم را بازگشایی کرد و بعد از آن عملیات تکمیلی رمپ جهتی انجام شود.
وی عنوان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح میدان ولیعصر(عج) تاکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مهم‌ترین بخش آن مربوط به ۱۰۰ متر دهنه که به صورت سه دهنه متوالی و به صورت کابلی اجرا شده بود و حجم بتن آن بالغ بر ۱۱۰۰ متر مکعب بود با موفقیت بتن‌ریزی شده است.
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ارتفاع زیاد زیر عرشه تا کف ایستگاه مترو با ارتفاعی حدود ۲۵ متر را از دیگر شاخصه‌های این طرح دانست و گفت: با توجه به این میزان ارتفاع حجم بسیار زیادی اسکافلد برای پایداری عرشه مورد نیاز بود که با توان مهندسی نیروهای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم و تلاش مشاور کارفرما حاصل شد.
حلوایی زاده اضافه کرد: یک هفته پس از اینکه نتایج آزمایشگاهی حاصل شود عملیات کشش کابل و باز کردن قالب‌های زیر پل و آزادسازی محور مستقیم و در پیرو آن تکمیل عملیات روسازی از جمله هندریل، احداث پیاده‌رو، پایه چراغ و روشنایی، عایق‌کاری و آسفالت برای محور مستقیم صورت خواهد گرفت.
وی مطرح کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است احتمال دارد تا دو ماه آینده محور مستقیم بازگشایی شود.