استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 487870
یکشنبه - 29 مهر 1397 - 18:21
معاون استاندار خراسان شمالی خبر داد

بازدید ۵ هزار نفر در روز از آب گرم ایوب طی تابستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۵ هزار بازدیدکننده از آب گرم ایوب طی تابستان گذشته داشته‌ایم.

بازدید ۵ هزار نفر در روز از آب گرم ایوب طی تابستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، رضا رجب‌زاده صبح امروز در همایش روز ملی روستا در بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۷۰۰ روستاست و مجموعاً ۳۷۰ هزار نفر را در خود جای‌داده که این عدد حدود ۴۵ درصد جمعیت کل استان را در برگرفته و این در حالی است که میانگین این عدد در کشور ۲۰ درصد است لذا روستا می‌تواند محور اشتغال در خراسان شمالی باشد.

وی ادامه داد: اگر با برنامه مدون حرکت نکنیم، این جمعیت برای ما تهدید خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید که در سطح کشور از آن غفلت شده، اقدامات مهم در حوزه اشتغال روستایی بوده و اکنون در استان ما حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی اختصاص داده‌شده که از این رقم ۱۱۰ میلیارد به مردم پرداخت‌شده است.

وی افزود: طرح‌های خوبی از این تسهیلات شکل‌گرفته که هدف آن یاددادن ماهی گیری توسط دولت به روستائیان بوده است.

رجب‌زاده در ادامه به بودجه عمرانی روستاها اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۷۰ میلیارد تومان ابلاغ‌شده که این رقم باعث ایجاد بیش از ۲ هزار پروژه ریزودرشت در روستا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: روستاها قابل قیاس با ۶ سال قبل نیستند اما در کنار تمام این موارد امیدبخش، ما باید برخی واقعیت‌ها را بازگو کنیم و یکی از موضوعات اساسی مشکل تلخ آب شیرین است.

وی بیان داشت: روستاها حیات و مماتشان وابسته به آب است و حال می‌بینیم آنهایی که اقتصاد و کشاورزی‌شان را بر مبنای آب بنا نکرده‌اند با مشکل کمتری مواجه هستند.

رجب‌زاده خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل آب  به خاطر کاهش بارش‌ها و برخی دیگر  نیز به خاطر سو مدیریت است لذا باید آموزش‌های لازم به مردم روستا داده شود و باید بدانیم شاید دیگر در عمر خود پرآبی را نبینیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت ویژه آب و هوایی خراسان شمالی گفت: طبق گزارشات ما در آب گرم ایوب روزانه ۵ هزار بازدیدکننده طی تابستان نیز داشته‌ایم اما از این ظرفیت استفاده‌نشده است.

وی افزود: اگر ما به این ظرفیت بپردازیم نباید تا شعاع چند کیلومتری آب گرم ایوب مشکل اشتغال داشته باشیم و آنجا می‌تواند محور اشتغال شود.

رجب‌زاده در پایان گفت: راه ما برای برون‌رفت از مشکلات کم‌آبی استان، توجه به گردشگری و صنایع‌دستی است.

انتهای پیام/