استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 874268
دوشنبه - 13 آبان 1398 - 22:01

بازدید از موزه‌های خراسان شمالی ۵ برابر شد

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به بازدید بیش از ۳۴ هزار نفر از موزه‌های تاریخی-فرهنگی استان طی نیمه نخست امسال، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است.

بازدید از موزه‌های خراسان شمالی ۵ برابر شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته، بازدیدکنندگان موزه‌های استان ۶ هزار و ۷۴۲ نفر بودند که در سال جاری، افزایش پنج برابری بازدیدکنندگان را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری، ۳۴ هزار و ۵۱۶ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که از این تعداد، قریب به ۲۵ هزار بازدید مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: بعد از زلزله سال ۹۶، این مجموعه به مدت یک سال و نیم تعطیل بود اما با تلاشی که انجام گرفت، موزه مردم‌شناسی سال گذشته مجدد راه‌اندازی شد که این مهم تأثیر زیادی در افزایش بازدیدها داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین راه‌اندازی خیابان غذا در پیاده راه عمارت مفخم در ایام عید و استقبال شهروندان و مسافران از این برنامه، بازدیدها از بنای آیینه‌خانه و عمارت مفخم را افزایش داد.

در حال حاضر موزه‌های عمارت مفخم در بجنورد، قلعه جلال‌الدین گرمه، گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، گرمابه و تاریخ شهر فاروج و موزه تاریخ شهر شیروان فعال بوده و ۲ موزه نیز با مجموع مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در آشخانه و اسفراین در دست احداث است.

انتهای پیام/