استانها » تولیدی » خبر پوششی » زلیخا صفری راسته کناری » گیلان
کد خبر : 565777
سه شنبه - 20 آذر 1397 - 13:49
همزمان با سفر معاون بهداشتی وزارت بهداشت به شهرستان صومعه سرا+تصاویر

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرجقل تا افتتاح داروخانه شبانه روزی بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا

معاون بهداشتی وزارت بهداشت از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرجقل از توابع صومعه سرا و بیمارستان امام خمینی(ره) و نیز مرکز بهداشتی و درمانگاهی کسما در شهرستان صومعه سرا بازدید کرد.

بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مرجقل تا افتتاح داروخانه شبانه روزی بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه سرا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به عنوان نخستین پایگاه استقرار سامانه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در کشور بازدید کرد.

در این راستا صبح امروز علیرضا رئیسی با حضور در مرکز خدمات جامع شهری و روستایی مرجقل از توابع صومعه سرا بازدید کرد.

پیش ازظهر امروز معاون بهداشتی وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان صومعه سرا داروخانه شبانه روزی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان را نیز افتتاح کرد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، با همراهی دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی امروز همچنین از برخی از پروژه های نیمه کاره در شهرستان صومعه سرا در حوزه بهداشتی و درمانی بازدید کرد که از جمله مرکز بهداشتی و درمانگاهی روستای کسما بود.

بحث پیشتاز بودن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راه اندازی و استقرار نظام ارجاع الکترونیک از سایر دانشگاه های علوم پزشکی، در کشور مطرح شده است.

در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی گیلان الگوی استقرار نظام ارجاع در کشور است و صومعه سرا به همراه ماسال پیشتاز این برنامه در گیلان هستند.

گفتنی است؛ پروژه نظام ارجاع الکترونیک یکی از برنامه های استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در گام نخست در دو شهرستان صومعه سرا و ماسال به صورت پایلوت اجرای شده است، سپس در شهرستان لنگرود به اجرا در آمد و هم اکنون نیز در شهرستان های رضوانشهر و انزلی در حال اجرا می باشد.

امروز (سه شنبه) نیز نشستی با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس، معاونان و مسئولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار می شود.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر ۱۹۴ مرکز بهداشتی، ۹۶۹ خانه بهداشت و ۴۲ پایگاه بهداشتی شهری و روستایی در استان گیلان فعال است.
گیلان دارای ۳۶ بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و ۴۵۰ پزشک عمومی، ۹۰۰ متخصص در رشته های مختلف و ۵۰۰ دندانپزشک است، شش هزار و ۱۵۸ کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.