بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محور سیل زده شهداد – نهبندان و پایانه بار مرکز استان کرمان

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به استان کرمان ازمحور مسدود شده شهداد – نهبندان و پایانه بار مرکز استان کرمان بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محور سیل زده شهداد – نهبندان و پایانه بار مرکز استان کرمان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان در این بازدید، ضمن بررسی  مجدد صدمات وارده به این محور، میزان خسارات را جهت ترمیم و باز گشایی  محور برآورد و اظهار داشت:  محور شهداد -نهبندان که در مسیر جاده ترانزیتی جنوب شرق به شرق و شمال شرق کشور قرار دارد به عنوان محور اصلی و محل عبور عمدتا” کالا به شمال شرقی کشور شناخته می شود و در بخش مسافر نیز، سالانه تعدادی از اتوبوس های  زائران حضرت ثامن الحجج (ع) از استان های سیستان و بلوچستان، هرمز گان و جنوب استان کرمان از همین مسیر تردد می کنند، لذا این مسیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

‎رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای گفت: حدود ۳۰ کیلومتر، مسیر شهداد به نهبندان از کیلومتر ۴۶ تا کیلومتر ۷۶ به دلیل بارندگی های اواخر فروردین ماه سال جاری و  طغیان رودخانه ها زیر ساخت های این محور ، به طور کامل تخریب شد و  پس از بازدید و بررسی ها مقرر شد  کار بازسازی مسیر پس از تخلیه کامل آب های حاشیه محور و فراهم شدن شرایط فنی عملیات بازسازی آغاز شود.
‎بر اساس این گزارش محور شهداد تا نهبندان بیش از ۱۸۰ کیلومتر است و کل محور در منطقه کویری با آب و هوای خشک و تابستان بسیار گرم و سوزان قراردارد و به دلیل وجود کلوت ها (کوه های شنی دیواره دار)  یکی از محور های گردشگری محسوب می شود و سالانه علاقمندان زیادی از داخل و خارج از استان به این منطقه سفر می کنند.
‎ این گزارش حاکی است رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن بازدید از پایانه حمل ونقل کالای مرکز استان  کرمان با رؤسای  انجمن های صنفی کالا تشکیل جلسه داد و در این جلسه درخواست رانندگان از جمله روند توزیع لاستیک و تخصیص سهمیه لاستیک به کامیون هایی که در داخل شهر و یا فاصله های کوتاه حمل کالا را انجام می دهند، مطرح شد.
‎حسن نیا گفت: توزیع سوخت، روغن موتور و لاستیک از  سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجدانه در حال پیگیری است تا روغن موتور و لاستیک با نرخ مناسب دولتی در محل پایانه بار توزیع شود و در اختیار رانندگان قرار گیرد.
‎در این نشست مسئولان انجمن صنفی رانندگان کرمان ضمن اعلام رضایت نسبی از نحوه توزیع لاستیک، خواستار توزیع روغن کامیون با نرخ مناسب در پایانه بار کرمان شدند و بر ضرورت ادامه تخصیص ارز دولتی به واردات لاستیک  تاکید کردند.
‎همچنین  تامین سهمیه سوخت آزاد برای رانندگان از دیگر درخواست های رانندگان کرمانی بود که رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، پیگیری مستمر این سازمان را تا حصول نتیجه و عملی شدن این خواسته رانندگان،   نیز اعلام کرد.
‎بنابراین گزارش سید علی علیخانی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان نیز اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری ناوگان حمل بار از ابتدای ماه جاری تا کنون بیش از ۴٠٠٠ دستگاه کامیون از مبدا استان کرمان به بندر امام خمینی(ره) جهت حمل کالاهای اساسی اعزام شدند و رئیس اداره کالای این استان جهت  مدیریت حمل ونقل این کالاها در بندر امام خمینی(ره) حضور دارند.
‎شایان ذکر است در این سفر، معاون برنامه ریزی، معاون راه های روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی کردند.