جام جهانی 2018 روسیه » ورزشی
کد خبر : 334834
سه شنبه - 5 تیر 1397 - 10:25

بازتاب دیدار تیم های ایران و پرتغال در رسانه های اسپانیا

دیدار تیم های فوتبال ایران و پرتغال در آخرین مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ در رسانه های اسپانیا بازتاب فراوانی داشت.

بازتاب دیدار تیم های ایران و پرتغال در رسانه های اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روزنامه ‘مارکا’ در گزارشی با عنوان «پرتغال ژن برنده را از دست داد» ، نوشت: پرتغال در طول دقایق بسیاری در صدر گروه ‘بی’‌ بود ، پس از گل پنالتی ایران در وقت های اضافی، دوم گروه شد و اگر «طارمی» نشانه گیری بهتری در مقابل «رویی پاتریسیو» دروازه بان پرتغال در دقایق پایانی دیدار می داشت ، پرتغال حذف می‌ شد .
مارکا افزود :در کمی‌ بیش از ۹۰ دقیقه بازی بر روی زمین ‘موردوویا آرنا’ ، شاهد همه چیز بودیم .گل عالی‌ کوارشما ، از دست دادن پنالتی از سوی رونالدو ، ویدئو چت یک پنالتی به تیم «کارلوس کی‌ روش» داد و حتی ستاره پرتغالی در آستانه اخراج بود .
روزنامه تصریح کرد :کارلوس کی‌ روش ، دیدار با پرتغال را بسیار متفاوت نسبت به دیدار با اسپانیا طراحی کرده بود .ایرانی ها می‌ خواستند به محوطه حریف برسند و همانند آخرین دیدار خود سفت و سخت نبودند .
نشریه خاطرنشان ساخت :ایرانی ها انگیزه یک پرتغالی که کریستیانو را پیدا نمی‌ کرد را تحمل کردند .ملی‌ پوش رئال مادرید بسیار خوب در تار دفاع ایران مهار شده بود و ایرانی ها به رویا نزدیک شده بودند .آنها می‌ توانستند نخستین تیم آسیای میانه باشند که به یک هشتم راه می‌ یابد اما توپ نمی‌ خواست وارد دروازه شود .
مارکا در پایان نوشت :ایرانی ها با سربلندی از جام جهانی‌ می‌ روند .
روزنامه ‘اسپورت’ نیز در گزارش خود با عنوان «یک اشتباه کریستیانو رونالدو پرتغال را محکوم به روبرویی با اروگوئه می‌ کند» افزود :پرتغال با ایران مساوی کرد و به عنوان تیم دوم گروه بی‌ به یک هشتم نهایی رفت .پرتغالی ها به لطف گل عالی‌ کوارشما شب آرامی را داشتند اما ایران در وقت اضافی بیدار شد و در چند سانتیمتری یک حماسه در وقت اضافی ماند .
اسپورت تصریح کرد :انصاری فرد در دقیقه ۹۳ با ضربه پنالتی، بازی را مساوی کرد و در دقیقه ۹۶ ، طارمی یک توپی‌ را که می‌ توانست ایران را به یک هشتم ببرد را به بیرون انداخت.
روزنامه افزود :کریستیانو رونالدو که یک پنالتی را از دست داد و ممکن بود به خاطر یک خطا که بدون مجازات ماند از بازی اخراج شود ، پرتغال را مجبور کرده تا با اروگوئه روبرو گردد .
اسپورت اشاره داشت که شاگردان «فرناندو سانتوس» ، کیفیت بهتر خود را برای پیروزی بر یک ایران پر جنب و جوش که با چنگ و دندان از خود دفاع نمود اما در خط حمله باروت نداشت را حاکم کردند .
به گفته اسپورت ، بازی همانطوری که پیش بینی‌ شده بود آغاز شد یعنی‌ پرتغال بر بازی سلطه داشت و ایران در جلوی دروازه منتظر حریف بود .
نشریه افزود :ایران یک تیم با کیفیت بسیار نیست اما ایده های روشنی دارد .از سوی دیگر ، امشب ، شب کریستیانو رونالدو نبود .
روزنامه از سوی دیگر اشاره داشت که به رغم اینکه تکرار تصاویر بخوبی نشان می‌ دادند که کریستیانو به بازیکن ایرانی ضربه زده ، داور دیدار شجاعت برای اخراج کریستیانو را نداشت .
نشریه در این مورد اضافه نمود :حتی با ویدئو چت نیز کمک داوران به کریستیانو به پایان نمی‌ رسد .
روزنامه ‘آ.اس’ به نوبه خود در گزارشش با عنوان «ایران کریستیانو را مهار کرد و در لبه معجزه قرار گرفت» نوشت :طارمی معجزه ایران را در وقت اضافی در دست داشت .شوت او در مقابل رویی پاتریسیو به تور دروازه اصابت کرد.رویاهای ایران در آنجا ماندند اما نه کرامت او .
آ.اس ادامه داد :این شورش ناکامل فروتن ها و افتخار کشوری که در پاهای خود یک صعود تاریخی به یک هشتم را داشت بود ، دیداری که از سوی ویدئو چت تحت الشعاع قرار گرفت .
روزنامه اشاره داشت که امشب ، شب کریستیانو رونالدو نبود و حتی می‌ توانست از بازی اخراج شود اگر داور دیدار به خاطر ضربه زدن او به دفاع ایرانی ، به وی کارت قرمز نشان می‌ داد .
روزنامه ‘موندو دپورتیوو’ نیز در گزارش خود با عنوان «پرتغال برای صعود به یک هشتم تا آخر رنج برد» ، تصریح کرد :کریستیانو رونالدو و تیم ملی‌ پرتغال نتوانستند بیشتر از یک تساوی در مقابل ایران کسب کنند و پس از تساوی اسپانیا با مغرب ، به تیم دوم بودن گروه بی‌ تن دادند به طوری که باید در دیدار بعدی با اروگوئه مواجه شوند .
موندو دپورتیوو اشاره داشت که کنترل بازی در دست پرتغال بود و ایران در نیمه اول بازی ، به دروازه حریف فشار نمی‌ آورد اما با این حال ، برتری پرتغال در زمین بازی تا آستانه پایان نیمه نخست ، به گل تبدیل نگشت .