استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 413441
دوشنبه - 12 شهریور 1397 - 21:57
گزارش از شیروان؛

بار گرانی لوازم التحریر بر دوش والدین شیروانی

گرانی های لوازم و التحریر در آستانه بازگشایی مدارس، بار سنگینی بر دوش خانواده های شیروانی شده که امسال نیز این هزینه ها به نحوی بسیار زیاد افزایش یافته است.

بار گرانی لوازم التحریر بر دوش والدین شیروانی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، در آستانه سال تحصیلی جدید قرار گرفته‌ایم، فصل آموزش از راه رسیده است. فصلی که دانش آموزان پس از سه ماه فراغت حال می‌خواهند باانرژی و نیرویی مضاعف سال تحصیلی را آغاز کنند و به جنگ نادانی و جهل بروند.

اولیاء، نیز به فکر تهیه البسه مناسب برای دختران و پسران بوده و با توجه به زندگی قسطی که بین شهروندان حکم‌فرماست اما تکاپویی که در بازار مشاهده می‌شود حاکی از توجه و اهمیت به علم و دانش و آماده کردن مقدمات شروع سال تحصیلی فرزندان می‌باشد.

همه‌ساله در این ایام بحث فروش لوازم‌التحریر، کیف و کفش و البسه داغ می‌شود. البته لوازم‌التحریری که گاه بسیار گران و فانتزی هستند و هرچند پدر و مادر دلیلی برای خرید این نوع وسایل نمی‌بینند، اما کودکان چشم از آنها برنمی‌دارند و با نگاه پر تمنا خواستار خرید آنها هستند.

شهروندان شیروانی از گرانی موجود در بازار لوازم‌التحریر این شهر و نبود نظارت کافی بر این بخش گلایه دارند و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان مربوط به این موضوع هستند.

گران‌فروشی، چرب‌زبانی کاسب‌های این روزها در بازار به‌وفور دیده می‌شود. به همین دلیل اغلب فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در سطح شهرها با مشتریان بیشتری به نسبت ماه‌های گذشته روبرو هستند. اما موضوعی که در بازار رنگارنگ لوازم‌التحریر بیش از همه خودنمایی می‌کند، وجود اجناس خارجی با کیفیت‌های متنوع است که تقریباً حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده و مشتریان هم به دنبال این اجناس هستند.

حتی برخی از این لوازم‌التحریرها باوجودآنکه وارداتی هستند قیمت کمتری نسبت به انواع ایرانی‌ها دارند و شکل و شمایل آنها بیشتر موردپسند دانش آموزان است.

کبری آرزومند می‌گوید: بچه‌ها به هیچ قیمتی حاضر نیستند با توجه به گرانی لوازم‌التحریر از وسایل سال‌های قبل خود استفاده کنند.

یک کارمند که به‌اتفاق فرزندش در حال خرید لوازم‌التحریر بود اظهار کرد: این روزها علاوه بر اینکه دانش آموزان حس خوبی برای بازگشایی مدارس دارند و منتظر شروع سال تحصیلی جدید هستند، والدین نیز به یاد خاطرات زمان تحصیل خود می‌افتند و به بهانه این خریدها خاطرات خوش زمان بچگی خود را مرور می‌کنند.

وی افزود: دوست دارم که در این ایام بازگشایی مدارس بهترین خاطرات در ذهن فرزندانم ثبت شود و با شوق و اشتیاق به استقبال ماه مهر بروند.

افزایش تنوع محصولات در بازار

مهسا کریمی این شهروند شیروانی گفت: درگذشته تنوع محصولات مانند الآن نبود.

وی افزود: خوشبختانه شاهد تنوع مختلف در همه محصولات هستیم و برای دانش آموزان امکانات بسیار زیادی فراهم‌شده است.

طاهره سبیانی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه پاییزه بسیار خوب است، چراکه همان تخفیف نمایشگاه برای افرادی که دارای مشکلات مالی هستند، کمک‌حال است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم هزینه‌های بالا برای خرید لوازم مدرسه و مشکلات مالی این خریدها لازم و ضروری است، گفت: به یاد زمان تحصیل خود و با امید به اینکه فرزندم در آینده فرد مفید و تحصیل‌کرده‌ای در جامعه باشد. برایش سنگ تمام می‌گذارم و امیدوارم قدردان باشد و از امکاناتی که برایش تهیه می‌کنیم نهایت استفاده را داشته باشد.

انتهای پیام/